گفت‌وگو |

تاریخ سیاسی و امنیتی ایران بعد از انقلاب اسلامی را با «عزرائیل» می‌توان دنبال کرد

7:34 - 13 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۴۳۷
تاریخ سیاسی و امنیتی ایران بعد از انقلاب اسلامی را با «عزرائیل» می‌توان دنبال کرد
یک نویسنده کتاب بیان تاریخ سیاسی امنیتی ایران بعد از انقلاب اسلامی را سرشار از تجربه دانست و زبان قلم به منظور بیان تاریخ برای نوجوانان را ویژه خواند.

نیما اکبرخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره مضمون کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» گفت: این اثر یک زیرمجموعه هیجان‌انگیز در ژانر جنایی است. داستان‌ها زمینه امنیتی سیاسی و جاسوسی دارد که مختص سن نوجوانان نوشته شده است و به تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی و وقایع سال ۵۷ اشاره دارد.

وی به علت نگارش این کتاب اشاره و تاکید کرد: قشر نوجوان نیاز به کسب اطلاعات در حوزه تاریخ دارد، اما به صورت مستقیم علاقه‌ای به مطالعه آن ندارد، پس ارائه تاریخ در قالب داستان سبب جذاب‌تر شدن اثر شده و مخاطب را به سوی مطالعه فرا می‌خواند. همین امر سبب شد تا کتاب «عزرائیل» را بنویسم و وقایع تاریخ انقلاب اسلامی را برای نوجوانان با زبان متفاوت مطرح کند.

اکبرخانی لزوم نگارش چنین کتاب‌هایی را مطرح و بیان کرد: تاریخ برای کسانی که از آن اطلاعی ندارند، تکرار می‌شود و برای اینکه بلا‌هایی که طی تاریخ گذشته بر سر ما آمده تکرار نشود، این کتاب را نوشتم تا تاریخ سیاسی و امنیتی ایران و با زبان نوجوانان مطرح شود.

این نویسنده کتاب به شیوه نگارش کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» اشاره و بیان کرد: کتاب را با زبانی ساده، ولی به صورت داستانی مطرح کردم. تمام وقایع و اتفاقات مستنداتی است که در تاریخ مطرح شده است، فقط شخصیت‌ها به صورت خیالی در نظر گرفته شده‌اند. کتاب فراز و فرود ندارد بلکه صرفاً بر پله فراز‌ها قرار دارد و دلیل آن صرفاً مخاطب نوجوان است.

وی به مخاطبان کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» پرداخت و تاکید کرد: هر فردی با هر سطح سوادی می‌تواند از مطالب بهره ببرد. کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» روندی تند دارد و فصل اول این کتاب با اشاره به بازپرس دادسرای نظامی شروع می‌شود. پرونده‌ای که یک قاتل را در ابتدای مسیر به مخاطب معرفی می‌کند و در ادامه صرفاً به دنبال دستگیری آن است.

اکبر خانی تصریح کرد: کتاب بر مدار سخت‌نویسی تنظیم شده و به جز شخصیت‌هایی که زاییده تخیل هستند، بقیه اتفاقات وقایع برمدار تاریخ و مستندات نوشته شده است.

وی به نام‌گذاری کتاب «عزرائیل (کهنه سرباز)» اشاره و بیان کرد: در ابتدا نام کتاب را «کهنه سرباز» گذاشتم، ولی از آنجا که بحث اقتصادی این اثر و در عین حال فروش آن بر عهده بخش اقتصادی انتشارات بود، بنابراین آن‌ها در یک هم‌اندیشی، نام اثر را عزرائیل در نظر گرفتند و با طراحی ویژه‌ای به بازار عرضه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *