تحولات اوکراین؛ زلنسکی خواستار دریافت سامانه‌های پدافند هوایی شد

13:45 - 01 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۰۲۵
تحولات اوکراین؛ زلنسکی خواستار دریافت سامانه‌های پدافند هوایی شد
ولودیمیر زلنسکی مانند گذشته درخواست خود برای افزایش کمک‌های نظامی ارسالی از سوی کشور‌های غربی تکرار کرد.

خبرگزاری میزان - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به اعضای ناتو گفت که اوکراین برای مقابله با حملات هوایی روسیه به دست‌کم هفت سیستم دفاع هوایی پاتریوت یا سایر سامانه‌های پیشرفته هوایی نیاز دارد و از آن‌ها خواست کمک‌های نظامی خود را برای کی‌یف افزایش دهند.

رئیس‌جمهور اوکراین طی سخنرانی ویدیویی در شورای ناتو- اوکراین، سطح کنونی کمک‌های خارجی را بسیار محدود توصیف کرد. او همچنین به حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

زلنسکی گفت: روسیه باید به پایین کشیده شده و آسمان ما باید دوباره امن شود؛ و این موضوع به انتخاب شما بستگی دارد؛ انتخاب اینکه آیا ما واقعا متحد هستیم یا خیر.

روسیه در هفته‌های اخیر حملات هوایی دوربرد زیرساخت‌های انرژی اوکراین و شهر‌های آن را افزایش و فشار بر کی‌یف را تشدید کرده است.

خبرنگار نظامی روسیه در زاپروژیا کشته شد

سمیون ارمین، خبرنگار نظامی روسیه که برای روزنامه روسی ایزوستیا کار می‌کرد، در حمله پهپادی اوکراین در جنوب شرقی اوکراین جان خود را از دست داد.

ایزوستیا گفت ارمین ۴۲ ساله بر اثر جراحات ناشی از حمله یک پهپاد اوکراینی در زمان بازگشت از سفر به یک واحد روسیه در منطقه زاپرویژیا جان خود را از دست داد.

ایزوستیا گفت: سمیون ارمین خبرنگار نظامی ایزوستیا در ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) در جریان حمله پهپاد‌های FPV اوکراین در محور زاپروژیا که برای تهیه گزارش به آنجا رفته بود، کشته شد. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به این خبر گفت: مسکو قتل هدفمند یرومین خبرنگار ایزوستیا را تایید دیگری بر ماهیت تروریستی رژیم زلنسکی می‌داند.

ادعای کی‌یف درباره سرنگون کردن بمب‌افکن روسیه

کی‌یف مدعی شد که اوکراین یک بمب‌افکن استراتژیک روسیه را سرنگون کرده است. کی‌یف می‌گوید که این هواپیما در حمله هوایی که به کشته شدن هشت نفر در منطقه دنیپروپتروفسک مرکزی منجر شد، شرکت کرده بود.

موشک‌ها در ساعات اولیه بر شهر دنیپرو و مناطق اطراف آن فرود آمدند و به ساختمان‌ها و ایستگاه اصلی قطار آسیب رساندند. 

یک مقام ارشد نظامی کی‌یف گفت که نیرو‌های اوکراینی برای اولین باز از زمان آغاز جنگ اوکراین بمب‌افکن استراتژیک Tu-۲۲M۳ روسی را از فاصله کمی بیش از ۳۰۰ کیلومتری (۱۸۰ مایل) سرنگون کردند.

تانک‌های گران‌قیمت غربی در برابر پهپاد‌های ارزان روسیه آسیب‌پذیر هستند

نشریه نیویورک تایمز اعتراف کرد که تانک‌های گران‌قیمت غربی در برابر پهپاد‌های ارزان روسیه آسیب‌پذیر هستند. این روزنامه نوشت که نیرو‌های مسلح اوکراین تاکنون دست‌کم ۳۰ لئوپارد و پنج آبرامز را در میدان درگیری از دست داده‌اند.

نویسنده در این مقاله گفت پهپاد‌ها که حدود ۵۰۰ دلار قیمت دارند، یک سرمایه‌گذاری ناچیز برای از بین بردن آبرامز ۱۰ میلیون دلاری هستند. 

نویسنده خاطرنشان کرد که از آغاز جنگ اوکراین دست‌کم ۱۴۰ تانک که از سوی غرب به اوکراین منتقل شده بود، نابود شدند.

رهگیری پهپاد‌های اوکراینی بر فراز بریانسک

رسانه‌های روسیه می‌گویند که شش پهپاد بر فراز منطقه بریانسک منهدم شدند. 

فرماندار منطقه بریانسک گفت که در نتیجه سقوط یکی از پهپادها، آتش سوزی در تاسیسات زیرساخت انرژی رخ داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *