تحولات اوکراین|

زلنسکی خواستار افزایش کمک‌ها به کی‌یف شد؛ پیشروی روسیه در محور چاسیویار

13:03 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۲۰۰
زلنسکی خواستار افزایش کمک‌ها به کی‌یف شد؛ پیشروی روسیه در محور چاسیویار
رئیس‌جمهور اوکراین دوباره طی پیامی خواستار افزایش کمک‌های متحدان غربی خود برای خنثی کردن پیشروی‌های روسیه شد.

خبرگزاری میزان - ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به تحولات خاورمیانه در روز‌های گذشته گفت که رژیم صهیونیستی و اوکراین هر دو به کمک متحدان خود نیاز دارند.

زلنسکی در ادامه از کشور‌های غربی خواست تا میزان کمک‌ها به کی‌یف را افزایش دهند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تلاش خواهد کرد تا طرحی تصویب شود که برای کمک به رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است؛ اما نگفت که آیا این طرح شامل کمک به اوکراین و دیگر متحدان آمریکا نیز می‌شود یا خیر. 

فرانسه تسلیحات خودکششی سزار را به اوکراین ارسال کرد

براساس گزارش‌ها، فرانسه تعدادی اسلحه‌های خودکششی سزار را به نیرو‌های مسلح اوکراین تحویل داد.

این تسلیحات توپخانه‌ای به نظامیان اوکراینی برای استفاده در خط مقدم محور زاپروژیا تحویل داده شده است.

لاوروف: روسیه به تقویت همکاری با کشور‌های جنوب و شرق جهانی ادامه می‌دهد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: روسیه به تقویت روابط در همه زمینه‌ها با کشور‌های جنوب و شرق جهانی که به اصول منشور سازمان ملل پایبند هستند و از احترام به حق مردم برای تعیین سرنوشت خود حمایت می‌کنند، ادامه خواهد داد.

لاوروف اضافه کرد: همه ما در برابر وضعیت غیرقابل قبول و تحمیل تهاجمی ارزش‌های شبه نئولیبرالی که پایه‌های معنوی جوامع ما را تضعیف می‌کند و ممکن است به سلامت اخلاقی شهروندان ما آسیب برساند، متحد هستیم. 

کی‌یف: روسیه قصد دارد چاسیویار را تا ۹ می‌ تصرف کند

فرمانده ارتش اوکراین گفت که نیرو‌های روسیه قصد دارند شهر چاسیویار در دونتسک را تا ۹ می (۲۰ اردیبهشت)، تاریخی که روسیه در آن جشن پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم را جشن می‌گیرد، تصرف کنند.

چاسیویار در غرب باخموت واقع شده است. باخموت پس از ماه‌ها درگیری در ماه می‌گذشته (اردیبهشت) به تصرف نیرو‌های روسیه درآمد.

تصرف این شهر از سوی روسیه یک دستاورد استراتژیک دیگر در دونتسک در شرق اوکراین، به همراه خواهد داشت و می‌تواند به آن اجازه دهد تا در مرکز صنعتی کراماتورسک پیشروی کند. 

فرمانده ارتش اوکراین گفت که به عملیات روسیه برای تصرف چاسیویار با تقویت مواضع دفاعی و تقویت تیپ‌های رزمی با مهمات، پهپاد‌ها و تجهیزات جنگ الکترونیک پاسخ داده است. 

اظهارات کارشناس نظامی درباره انهدام تسلیحات روسیه

ایندیپندنت به نقل از یک کارشناس نظامی نوشت که تحلیل‌ها نشان می‌دهد که تقریبا ۵۰ خودرو و تجهیزات نظامی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته در خط مقدم آسیب دیده یا منهدم شده است. 
اوکراین در همین بازه زمانی ۱۹ قطعه تجهیزات نظامی را از دست داده است.

خسارات روسیه شامل انهدام ۹ تانک است. همچنین ارتش اوکراین چهار تانک را از دست داده است.

واکنش شرکت روسال به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و انگلیس

شرکت روسال، تولیدکننده آلومینیوم روسیه اعلام کرده است که تحریم‌های جدید اعمال شده از سوی انگلیس و آمریکا هیچ تاثیری بر عرضه آلومینیوم این شرکت نخواهد داشت. 

دولت‌های انگلیس و آمریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کردند که مبادلات تجاری فلزات را از پذیرش آلومینیوم، مس و نیکل جدید تولید شده از سوی روسیه منع می‌کند. این تحریم‌ها همچنین واردات این فلزات را به انگلیس و آمریکا ممنوع می‌کند.

روسیه یکی از تولیدکنندگان عمده فلزات به‌حساب می‌آید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *