گفت‌وگو |

ستم صهیونیست‌ها ریشه در تاریخ دارد

7:55 - 27 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۰۴۰
ستم صهیونیست‌ها ریشه در تاریخ دارد
نویسنده کتاب در مورد ظلم و ستم صهیونیست و پیشینه تاریخی آن با توجه به اصحاب اخدود که در قرآن کریم در مورد آن سخن به میان آمده اشاره و تاریخ را مقوله‌ای تکرار شدنی دانست کسب تجربه از آن را مهم خواند.

محدثه اصلانی نویسند کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره مضمون کتاب «ملکه یمن» گفت: این اثر یک رمان است که بر اساس مستندات قرآنی در مورد اصحاب اخدود نوشته شده است. داستان برشی تاریخی و فلسفی دارد، و، چون کمتر به این داستان پرداخته شده و خبر از جنایات یهودیان در زمانه‌های بسیار دور دارد ارزش مطالعه را دارد.

وی شیوه نگارش کتاب «ملکه یمن» بیان کرد: اثر برای گروه سنی جوان و بزرگ‌سال نوشته شده است. اصحاب اخدود ماجراى دردناک شهادت مسیحیان باایمان، در نجران را ذکر می‌کند که قبل از ظهور پیامبر اسلام (ص) رخ‌داده است. شخصیت نخست داستان دختری به نام آدیا است که پدرش از بزرگان و خاخام‌های قوم یهود است. آدیا با ذونواس شاهزاده یمن که به شهرشان آمده است، ملاقات می‌کند و مهر پادشاه را در دل می‌پروراند، اما ذونواس بعد از ملاقات با آدیا به او بی‌اعتنایی می‌کند. در ادامه رویداد‌های رخ می‌دهد زمینه را برای آگاهی و تحقیق او از عملکرد یهودیان کرده و متوجه ظلم آنان به عده‌ای دیگر از مردم منطقه می‌شوند این آگاهی زمانی شکل می‌گیرد که دیگر کاری از دست او بر نمی‌آید و تنها به مبارزه برمی‌خیزد و حرکت‌های او خواندن است.

اصلانی افزود: فرازوفرود‌هایی که در داستان بیان شده جذابیت اثر را تحت تاثیر قرار داده البته باید تاکید کنم که این داستان در قرآن کریم و حتی برخی روایات مطرح شده و کاملا مستند و واقعی است، اما برای اینکه در قالب رمان قرار داده شود به بیان اطلاعات جانبی نیاز داشت و با افزودن کاراکتر‌های مختلف جانبی پرداختم. رمان «ملکه یمن» امکان تبدیل‌شدن به فیلم و یا پویانمایی را دارد.
وی در مورد بازخورد‌های کتاب تاکید کرد: زمان زیادی از انتشار کتاب نمی‌گذرد با این حال مخاطبانی که کتاب را مطالعه کردند از جذابیت آن سخن گفته‌اند که من آن را به علت قرآنی بدون سوژه می‌دانم. با این حال تلاش کردم تا داستان کوتاه و روان نوشته شود و بتواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد نکته جالب برایم این بود که حتی نوجوانان نیز آن را مطالعه و از آن استقبال کرده بودند.

این نویسنده کتاب در مورد علت نگارش کتاب «ملکه یمن» تصریح کرد:، چون در حوزه علوم قرآنی تحصیل می‌کردم. با این داستان قرآنی آشنایی پیدا کردم، بنابراین در سال ۹۹ شروع به نگارش کردم و تحقیقات یک سال زمان برد به علت مشغله‌هایی که داشتم داستان را سال ۱۴۰۲ به انتشارات جمکران ارائه کردم که مورد اقبال آنان قرار گرفت و آن را منتشر کردند.

اصلانی در مورد تحقیقات و مستندات گردآوری کتاب «ملکه یمن» تاکید کرد: برای کسب اطلاعات کامل علاوه بر قرآن کریم و روایات در مورد قوم اخدود از کتاب‌های تاریخ آن برهه و کتاب‌های عهد عتیق و کتاب مقدس یهودیان استفاده کردم تا بتوانم اطلاعاتی جامعه‌تر با ابعادی گسترده‌تر را جمع‌آوری کنم. در این کتاب‌ها حتی پیشگویی‌های در مورد پیامبر آخر زمانی نیز مطرح شده بود که قابل‌توجه بودند.

وی در مورد شخصیت نخست داستان «ملکه یمن» بیان کرد: عادیا شخصیت نخست داستان است که آن را طراحی کردم و نمادی از انسان محقق و مبارزه است. نام کتاب را از این بانو برداشته‌ام.
وی تقارن چاپ کتاب «ملکه یمن» را با ظلم و ستم صهیونیست‌ها نسبت به مردم غزه را موردبررسی قرارداد و افزود: جنایات صهیونیست‌ها از گذشته‌های دور وجود داشته و قرآن کریم نیز در مورد آنان مطالبی قابل‌توجه را بیان فرموده است. ظلم آنان در مورد شهادت عبدالله ثامر اسقف مسیحیان نجران و یا کودک که قبل از سوزانده شدن به حرف آمد مستند است. قرآن در سوره بروج واقعه اصحاب اخدود و سوزانیدن مردان و زنان خداپرست، و نیز فرجام ستمکاران و برپاکنندگان خندق‏های آتش را بیان کرده است.

وی در مورد پیام کتاب «ملکه یمن» تصریح کرد: تاریخ دائما تکرار می‌شود پس باید در آن تدبیر و تحقیق کرد. ظلم همیشه پا بر جا نیست کودک کشی و جنایت در مورد مردم مظلوم به شکست محکوم است و عمری طولانی نخواهد داشت. یهودیان و صهیونیست‌ها پیش از این مسیحیان و مسلمانان را بسیار مورد آزار و اذیت قرار داده و خون‌ریزی‌های فراوانی را شکل دادند، پس باید در مقابل آنان ایستاد، و نباید در مقابل آنان کوتاه آمد، زیرا تاریخ نشان می‌دهد، آنان افرادی ستم کار هستند. خداوند متعال در قرآن کریم درباره ظلم و ستم آنان نکاتی مهم را بیان کرده است.

 انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *