خیز جدی غول کوبایی برای پنجمین طلای المپیک/ لوپز: هدف قابل دستیابی است

8:25 - 25 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۷۳۷
خیز جدی غول کوبایی برای پنجمین طلای المپیک/ لوپز: هدف قابل دستیابی است
میخایین لوپز کوبایی، جدی‌تر از همیشه برای رسیدن به پنجمین مدال طلای المپیک، تمرینات کشتی خود را دنبال می‌کند.

خبرگزاری میزان - میخایین لوپز، دارنده ۴ مدال طلای کشتی فرنگی المپیک و ۸ مدال طلا و نقره سنگین وزن جهان رویای پنجمین عنوان المپیک را در سر می‌پروراند و این دیگر فقط حرف نیست.

اطلاعاتی در مورد تمایل لوپز پس از کسب چهارمین طلای المپیک ۲۰۲۱، برای بازگشت به تشک و تلاش برای فتح قله‌های المپیک برای پنجمین بار به‌دست آمده است، اما اگر تا همین اواخر این‌ها فقط در حد حرف بود، اکنون باید در مورد آن جدی صحبت کنیم، زیرا سنگین وزن کوبایی برای شرکت در بازی‌های پاریس با جدیت تمرین می‌کند.

این روز‌ها اسطوره فرنگی‌کار با تمام ظرفیت در هاوانا تمرین می‌کند. او پیش‌تر در کرواسی و بلغارستان کمپ‌های تمرینی برگزار کرده است و اکنون پس از دو سال روند تمرینی معمول اش را با پشتکار بیشتری دنبال می‌کند.

این کهنه سرباز ۴۱ ساله پس از یک تمرین ۳ ساعته گفت: من خسته‌تر از قبل هستم، بدنم از این ورزش درد می‌کند، بنابراین ذهن من و حتی انگیزه‌ام باید قوی‌تر باشد.

غول کوبایی با قد ۱.۹۸ متر اولین گام را به سمت بازگشت قدرتمندانه‌اش برداشته و وزن خود را که اکنون کمی از ۱۳۰ کیلوگرم فراتر رفته، تثبیت کرده است.

این قهرمان که رویای بازنویسی همه رکورد‌ها در ورزش را در سر می‌پروراند، می‌گوید: من معتقدم که هدف قابل دستیابی است، فقط باید به صحبت‌های مربی گوش دهید و برنامه‌های تمرینی او را به شدت دنبال کنید.

لوپز قبلاً نام خود را در تاریخ جنبش المپیک ثبت کرده است و در کنار آمریکایی‌هایی مانند مایکل فلپس (شنا)، کارل لوئیس (پرش طول)، آل اورتر (پرتاب دیسک)، دانمارکی پل الوستروم (قایقرانی) و کائوری ایچو ژاپنی (کشتی)، برنده در همان رشته در ۴ بازی متوالی به رکوردداران پیوسته است.

گفتنی است در پنج مسابقه اصلی چهار سال، فقط ایرنه وست اسکیت باز هلندی هیچ برابری نداشت و اگر لوپز موفقیت خود را تکرار کند، تنها ورزشکاری خواهد بود که در المپیک تابستانی موفق به این کار شده است.

کشتی‌گیر کوبایی می‌تواند رکورد دیگری را که متعلق به آدولف لوندفورس فنلاندی است که در سال ۱۹۲۰ در سن ۴۱ سال و شش ماه و ۱۲ روز‌گی، طلای المپیک را به دست آورده، بشکند. 

در صورت کسب پنجمین پیروزی لوپز در بازی‌های المپیک و دو هفته بعد از مسابقات پاریس ۴۲ ساله می‌شود، او مسن‌ترین قهرمان المپیک در کشتی می‌شود، اما برای راهیابی به بازی‌های پاریس، بزرگ و هیجان‌انگیز خواهد شد، او باید از طریق گزینش ملی بگذرد.

رقیب اصلی او اسکار پینو است که در اولین تلاش - در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ - مجوز المپیک را برای کوبا به دست آورده است. لوپز باید تلاش زیادی کند تا برتری خود را نسبت به رقیب خود که چهار بار مدال‌آور قهرمانی جهان شده است، اثبات کند و اگر اسطوره موفق شود دوباره پینو را شکست دهد، این به تنهایی به یک پیشنهاد جدی برای عنوان المپیک بعدی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *