رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری فارس: ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد چشم انتظار کمک خیرین هستند

15:39 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۴۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری فارس: ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد چشم انتظار کمک خیرین هستند
رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه ۹۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های فارس حضور دارند، گفت: تمامی این زندانیان با ۲۰۰ میلیارد تومان آزاد می‌شوند و بی تردید با یاری خیرین استان زمینه آزادی تعداد زیادی از این افراد فراهم می شود.

خبرگزاری میزان- حجت‌السلام والمسلمین سید کاظم موسوی در جشن گلریزان آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد در جمع خیرین و نوع دوستان در شیراز با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع) گفت: "خداوند در زمین بندگانی دارد که برای برآوردن نیاز‌های مردم می‌کوشند؛ اینان ایمنی یافتگان روز قیامت‌اند" و شما نیک اندیشان که امروز برای کمک به زندانیان گرد هم جمع شده اید مصداق واقعی این حدیث هستید. کسانی که به مردم کمک می‌کنند، از گذرگاه‌های سخت به راحتی عبور خواهند کرد و بی تردید کمک به مردم راه نجات است.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال با راه اندازی پویش‌های مختلف و کمک و همیاری نهاد ها، سازمان‌ها و مردم شاهد عدم حضور زندانیان مالی و جرائم غیر عمد در زندان‌های فارس باشیم.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های فارس حضور دارند، گفت: تمام زندانیان جرایم غیرعمد فارس با ۲۰۰ میلیارد تومان آزاد می‌شوند و بی تردید با یاری خیرین فارس و پیوستن مردم به پویش «سهم من چهل» و کمک مبلغ چهل هزارتومان به ستاد دیه استان، می‌توانیم زمینه بازگشت تعداد کثیری از این افراد به کانون گرم خانواده هایشان را فراهم کرد.

حجت‌السلام والمسلمین موسوی در فارس با تاکید بر اینکه باید قصد را خالص کرد و قدم در این راه گذاشت، اضافه کرد: صداوسیمای مرکز فارس و سایر نهاد‌های فرهنگی باید در برنامه‌های مختلف تلاش کنند و فرهنگ کمک و گلریزان رهایی را ترویج دهند تا بواسطه خیران و نیک اندیشان تمام زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شوند.

وی در ادامه به همکاری دادگستری استان در راستای کمک به زندانیان اشاره و تصریح کرد: استفاده از تأسیسات قانونی و مجازات‌های جایگزین از جمله این موارد است که در سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار نفر از مجازات جایگزین حبس استفاده کرده اند.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه هر جایی که قانون اجازه دهد، به آزادی زندانیان غیر عمد کمک خواهد شد، گفت: این دسته از کمک‌ها صرفاً برای زندانیان جرائم غیر عمد است و در مقابل مرتکبان جرایم خشن و سارقین و متجاوزین برخورد دادگستری استان در چارچوب قانون، قاطع و به دور از هر گونه اغماض است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به مسئولیت اجتماعی افراد، گفت: باید توجه داشت که زندانی شدن فرد چه آثار‌ مخربی در جامعه می‌تواند داشته باشد و آزادسازی او چه برکاتی را بخصوص در راستای کاهش آسیب‌های خانواده‌ها به دنبال دارد.

سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه در ارتباط با جرایم مهم و ضد امنیت عمومی جامعه با قاطعیت مقابله می‌کنیم، تصریح کرد: در مقابل تمام توان و تلاشمان را می‌کنیم که افرادی که به خاطر جرائم غیر عمد و یا زندانیان جرائم مالی که به علت نوسانات به زندان افتاده اند از بند زندان رهایی یابند.

وی منبع اصلی کمک به زندانیان جرایم غیر عمد را خیرین نیک اندیش و مردم خواند و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کمک‌ها نیز حاصل گذشت شکات با تلاش شورا‌های حل اختلاف است.

مدیرکل زندان‌های فارس نیز در این مراسم، از آزادی بیش از ۶۵٠ زندانی جرایم غیر عمد طی یکسال اخیر خبر داد و گفت: مجموع بدهکاری‌ها رقم ۱۸۳٠ میلیارد تومان بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد، کمک خیرین و البته گذشت شکات پرونده‌ها، این اقدام خدا پسندانه انجام شد.

اسحاق ابراهیمی افزود: بزرگترین خیرین ستاد دیه، خود شکات هستند که این بار به میزان ۷۵۸ میلیارد تومان از حق و حقوق خودشان گذشت کردند.

وی با تقدیر از همکاری دادگستری استان فارس اظهار کرد: دادگستری استان همواره به تقاضای اعسار زندانیان در اسرع وقت رسیدگی کرد و مجموعا ۷۵۸ ملیارد تومن اعسار پرونده‌ها را پذیرفتند و از هر ظرفیت قانونی که در قانون پیش بینی شده است برای آزادی زندانی دریغ نکرده است.

مدیرکل زندان‌های فارس اظهار کرد: در مجموع ستاد دیه از منابع مختلف ۱٠۳ میلیارد و ۵٠٠ میلیون پرداخت کرد تا آزادی بیش از ۶۵٠ نفر از زندانیان جرائم مالی فراهم شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۳ نفر زندانی محکوم مالی در زندان‌های استان فارس نگهداری می‌شوند، گفت: مجموع بدهکاری این افراد بیش از ۱۷٠٠ میلیارد تومان است؛ اما اگر ستاد دیه ۲٠٠ میلیارد تومان در اختیار داشته باشد، با این فرآیند امکان آزادی همه این ۹۵۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد و مالی فراهم می‌شود.

وی افزود: با همکاری صدا و سیمای فارس پویشی را تحت عنوان «سهم من چهل» راه‌اندازی کردیم. یعنی هر یک نفر از استان تنها ۴٠ هزار تومان پرداخت کند، امکان آزادی همه زندانیان فراهم می‌شود که تا چند روز گذشته که تراکنش‌ها را بررسی کردیم، بیش از ۵ هزار تراکنش انجام شد و پول آن به ستاد دیه واریز شده بود.

مدیرکل زندان‌های فارس در پایان گفت: طی روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان در همه شهرستان‌های استان جشن گلریزان برگزار شده است تا خیرین استان ضمن کمک به ستاد دیه مقدمات آزادی همه زندانیان محکوم مالی استان فراهم شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *