رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسئولان قضایی استان فارس به درخواست ۷۳ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

14:15 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۴۰۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی استان فارس به درخواست ۷۳ نفر از مراجعان رسیدگی کرد
رئیس کل دادگستری استان فارس در نخستین دیدار مردمی که در حوزه ریاست دادگستری فارس برگزار شد، به درخواست‌های ۷۳ نفر از مراجعان، رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در حاشیه این دیدار مردمی با اشاره به اهداف تعیین شده در سند جدید تحول قوه قضاییه گفت: در سال جدید به دنبال تغییر ساختار دیدار‌های مردمی و اثر بخشی بیشتر رسیدگی به تقاضا‌ها و ارائه ارشادات قضایی هستیم که این موضوع با محوریت حوزه ریاست دادگستری استان تدوین و اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین بر استمرار ملاقات‌های عمومی مسئولان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در استان فارس در طول سال با در نظر گرفتن حقوق طرفین دعاوی تأکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع در درجه اول رسیدگی قانونی، متقن و سریع به پرونده‌های قضایی در مراجع گوناگون قضایی است و موضوع باید در کلیه حوزه‌های قضایی استان و مراجع قضایی مرکز استان در رأس اولویت‌ها قرار گیرد.

وی در ادامه شنیدن دغدغه‌های مراجعان و پیگیری درخواست‌های قانونی و به حق طرفین دعاوی را زمینه ساز کم شدن فاصله مردم و مسئولین خواند و اطر نشان کرد: دسترسی آسان به مقام قضایی باعث رضایتمندی بیشتر مردم می‌شود.

 حجت‌‎الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه یاد آور شد: زمینه اجرای برنامه دیدار‌های عمومی همانند سال‌های گذشته تحت عنوان میز خدمت و با محوریت رئیس دادگستری شهرستان در تمامی حوزه‌های قضایی استان فراهم شده است تا از مفسده‌های احتمالی ناشی از عدم دسترسی به مسئولان قضایی کاسته شود.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز نیز با برگزاری اولین دیدار‌های عمومی خود به استماع سخنان مراجعان و بررسی درخواست‌های آنان پرداختند.

در دیدار مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و معاونین وی که در محل دادسرای شیراز برگزار شد ۵۵ نفر از مراجعان و در دیدار عمومی رئیس کل دادگاه‌های شیراز ۴۰ نفر به طرح موضوعات و درخواست‌های خود با مسئولان قضایی مرکز استان پرداختند.

دادستان شیراز در حاشیه این دیدار عمومی، دیدار‌های پر شمار چهره به چهره با اقشار گوناگون در مجموعه قضایی استان فارس را یکی از نقاط قوت دادگستری استان خواند و تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل موفقیت در خدمت رسانی به مردم در همه حوزه ها، ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم است که مسئولان قضایی و قضات فارس همواره در چارچوب برنامه‌های ابلاغی بر اجرای آن تأکید داشته اند و این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز نیز همزمان با اولین جلسه دیدار عمومی با مراجعان در سال جدید از برگزاری دیدار‌های مردمی به صورت دوره‌ای در مجتمع‌های قضایی شیراز خبر داد و افزود: هدف از برگزاری دوره‌ای دیدار‌های عمومی دسترسی آسان‌تر مردم به مسئولان قضایی است.

ارسلان اشرافی برگزاری منظم و مستمر دیدار‌های عمومی با مراجعان را از جمله برنامه‌های سال جاری خواند و خاطر نشان کرد: علاوه بر بررسی درخواست‌های مردمی و پیگیری مشکلات مراجعان بر رفع شبهات ذهنی ملاقات کنندگان نیز تأکید خواهیم داشت.

پیش از این و در اولین جمعه سال جدید در مصلی نماز جمعه و همچنین همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مسجد حضرت رسول (ص) طی دو جلسه دیدار عمومی رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان فارس در جمع نمازگراران حاضر و به ملاقات چهره به چهره و بررسی مشکلات قضایی آنان پرداختند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *