رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: کمک‌های مردمی جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال رسید

12:07 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۳۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: کمک‌های مردمی جشن گلریزان امسال برای آزادی زندانیان به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال رسید
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از افزایش میزان کمک‌های مردمی به ویژه حمایت‌های مالی خیرین و نیکوکاران استان به بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در جریان جشن‌های گلریزان سال جاری جهت تسهیل زمینه‌های آزادی محکومان مالی در بند از زندان‌های استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن تمجید، تحسین و قدردانی مضاعف از این نوع اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه ابراز امیدواری کرد: در نتیجه تداوم روند برگزاری جشن‌های گلریزان در حوزه‌های قضایی استان و افزایش میزان کمک‌های مالی، به زودی موجبات رهایی محکومان بیشتری فراهم می شود و به حول و قوه الهی این مددجویان می‌توانند عید فطر را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند.

وی گفت: در جریان برگزاری جشن گلریزان امسال تاکنون در مجموع مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به منظور آزادی زندانیان موضوع جرایم غیرعمد و دارای محکومیت‌های مالی، جمع آوری شده است و به نظر می‌رسد با لحاظ جلب رضایت شکات و محکوم لهم در قبال حداقل بخشی از مطالبات خود، پذیرش اعسار و تقسیط محکوم به و دیگر شرایط مساعد، شرایطی فراهم و تمهیداتی برقرار شود که تا موعد عید سعید فطر، مددجویان دارای بدهکاری مالی بتوانند به آغوش خانواده‌های خود برگردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده در مورد تعداد مددجویان بدهکار مالی محبوس در زندان‌های استان بیان کرد: ۱۳۰ محکوم مالی در بند با بدهی بیش از ۸۰ میلیارد تومان کماکان در زندان‌های خراسان شمالی به سر می‌برند که منتظر دریافت کمک‌ها و حمایت‌های مالی از دستان پرمهر و عطوفت هم استانی‌های عزیز هستند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد :در جشن جریان جشن‌های گلریزان استان خراسان شمالی، بطور مشخص مردم شهرستان‌های بجنورد با تأمین و پرداخت ۵۰ میلیارد ریال، جاجرم با ۲۰ میلیارد ریال، شیروان با ۱۳ میلیارد ریال، اسفراین با ۱۰ میلیارد ریال، آشخانه با ۳میلیارد ریال، گرمه و فاروج هر کدام با ۵ میلیارد ریال و رازوجرگلان و بام و صفی آباد هر کدام با ۲ میلیارد ریال پای کار آمدند. به‌طوریکه در این اثنا با جلب مشارکت منابع کمک‌های مردمی و حمایت‌های های مالی مردم نوع دوست و مهرورز و اقدامات خداپسندانه و خیرخواهانه خیرین و نیکوکاران این شهرستان ها، در حال حاضر شرایط مساعدی برای رهایی تعداد قابل توجهی از مددجویان بدهکار مالی از بند فراهم شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در سال گذشته و در جریان جشن‌های گلریزان، نیکوکاران خراسان شمالی مبلغ چهل و پنج میلیارد ریال و ستاد دیه کشور هم مبلغ هفتاد میلیارد ریال برای تسهیل زمینه‌های رهایی بدهکاران مالی در بند از زندان‌های استان کمک کردند.

وی در پایان افزود: این در حالی است که با این مساعدت‌ها و حمایت‌های مؤثر، طی سال گذشته، تعداد ۲۴۰ زندانی دارای محکومیت‌های مالی و مرتکبین جرایم غیر عمد با ۱۲۳ میلیارد تومان بدهی، از زندان‌های استان آزاد شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *