رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نماینده مدیران رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات: نشست رئیس قوه قضاییه، الگویی جامع از تعامل با رسانه در سطوح عالی حکمرانی است

10:10 - 21 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۷۳۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نماینده مدیران رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات: نشست رئیس قوه قضاییه، الگویی جامع از تعامل با رسانه در سطوح عالی حکمرانی است
نماینده مدیران رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات گفت: رویکرد تعاملی و رفتار مشارکت‌جویانه رئیس قوه قضاییه نسبت به جامعه رسانه‌ای الگوی مناسبی برای تعامل و مواجهه با اهل رسانه در سطوح عالی حکمرانی است. 

پدرام پاک آیین نماینده مدیران رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات در گفت‌وگو با میزان در رابطه با نشست رئیس قوه قضاییه با جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های کشور گفت: این نشست بیش از هر چیز نشان دهنده روحیه خردورزی و خردگرایی رئیس قوه قضاییه و فهم دقیق و روزآمد وی از رسانه است. 

وی بیان کرد: رویکرد تعاملی و رفتار مشارکت‌جویانه رئیس قوه قضاییه نسبت به جامعه رسانه‌ای الگوی مناسبی برای تعامل و مواجهه با اهل رسانه در سطوح عالی حکمرانی است. 

پاک‌آیین گفت: رئیس قوه قضاییه نه تنها فضایی را برای مدیران مسئول رسانه‌ها ایجاد کردند که بتوانند به راحتی و با وضوح و صراحت، دغدغه و ملاحظات خود را بیان کنند؛ بلکه برای هریک از آن دغدغه‌ها راهکاری ارائه دادند و با مدیران رسانه‌ای به هم‌اندیشی و تبادل نظر کارشناسی پرداختند. 

 نماینده مدیران رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات بیان کرد: نظراتی که در این جمع مطرح شد با توجه به گرایش‌ها و سلایق مختلف مدیران رسانه‌ای متنوع و بعضاً متفاوت از هم بود و نکته قابل توجه این که رئیس قوه قضاییه در این نشست مشوق و بیان دیدگاه‌های متنوع بودند که در چارچوب وفاق و پایبندی به نظام اسلامی بیان می‌شد. 

 وی اظهار کرد: از نکاتی که از جانب رئیس قوه قضاییه مطرح شد و پیام اخلاقی مهمی برای جامعه رسانه‌ای و دیگر صنوف داشت این بود که رئیس دستگاه قضا به «میزان الغیر» بودن تأکید داشتند و این که چگونه بتوانیم خود را ملاک و معیار حال دیگران قرار دهیم؛ به این معنی که اگر یک مسئول یا هر کُنشگر رسانه‌ای جای خود را با دیگری عوض کند؛ آیا در کُنش و رفتار او تفاوت ایجاد می‌شود یا همان رفتاری را خواهد داشت که در موقعیت سابق از او سر می‌زده است.

پاک آیین گفت: زاویه دید رئیس قوه قضاییه به این موضوع از جهت توجه به تئوری «نقش‌ها» و حقوق و حدود قانونی چه در حوزه عمومی و چه در حوزه رسانه، بسیار ارزشمند بود و مورد استقبال جمع حاضر قرار گرفت. محتوا و ماحصل این جلسه همچنین نشان دهنده درجه بالایی از استقلال قوه قضاییه است و نکته دیگری که این جلسه مؤید آن بود، این که اصحاب رسانه در قوه قضاییه، احساس امنیت قضایی دارند. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *