نگرانی صهیونیست‌ها از پیامدهای تجاوز به کنسولگری ایران/ نیویورک‌تایمز: محور مقاومت توانایی ضربات سخت را به اسرائیل دارد

8:45 - 19 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۹۰۴
نگرانی صهیونیست‌ها از پیامدهای تجاوز به کنسولگری ایران/ نیویورک‌تایمز: محور مقاومت توانایی ضربات سخت را به اسرائیل دارد
کارشناسان می‌گویند که ایران و محور مقاومت این توانایی را دارند که ضربات سختی را در زمینه‌های مختلف به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

خبرگزاری میزان - تجاوز به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق از سوی رژیم صهیونیستی که به شهادت مستشاران ایرانی منجر شد، با واکنش‌های زیادی همراه شد.

ریسپانسیبل استیت کرفت، نوشت که حمله به ساختمان کنسولگری به اندازه بسیاری از حملات هوایی قبلی رژیم صهیونیستی یک اقدام تجاوزکارانه در سوریه بود.

نماینده ایران در شورای امنیت سازمان ملل هم بر حق ایران برای پاسخ قاطع به این گونه اقدامات مذموم تاکید کرد.

ریسپانسیبل همچنین نوشت: ایران به نحوی به حمله اسرائیل پاسخ خواهد داد. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان گفت این است که پاسخ‌های ایران در زمان‌ها و مکان‌های انتخابی تهران خواهد بود.

اسپوتنیک هم در مقاله‌ای درباره توان نظامی ایران، می‌گوید: ایران تجربه رزمی قابل توجهی دارد. این کشور تجربه جنگ سنگین با رژیم بعث عراق در دهه ۸۰ میلادی را دارد. ایران همچنین تجربه درگیری‌های دیگری را در منطقه دارد.

ایران به نوبه خود دارای مجموعه‌ای از متحدان در سراسر منطقه است که به محور مقاومت معروف هستند. این محور شامل سوریه، بسیج مردمی عراق (که به طور رسمی بخشی از نیرو‌های امنیتی عراق هستند)، گروه نظامی قدرتمند حزب‌الله لبنان و نیرو‌های مسلح یمن است.

نیویورک تایمز هم نوشت: ایران تاکید کرده است که حمله اسرائیل را تلافی کند و مقام‌های آمریکایی نگران هستند که آمریکایی‌ها و همچنین اسرائیلی‌ها مورد هدف قرار بگیرند. 

در حالی که برخی از احتمال ورود آمریکا به درگیری صحبت می‌کنند، اما جنگ با محور مقاومت به دلایل زیادی برای منافع آمریکا زیان بسیاری به همراه خواهد داشت.

محور مقاومت این توانایی را دارد که ضربات سختی را در زمینه‌های مختلف به اسرائیل وارد کنند.

اسرائیل برای تلافی حمله مرگبار خود به مجتمع دیپلماتیک ایران در پایتخت سوریه آماده می‌شود و مقام‌های غربی نگران هستند که واکنش به این حمله شامل استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های کروز یا هواپیما‌های بدون سرنشین باشد.

ترس از واکنش محور مقاومت به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق باعث ایجاد نگرانی‌های بسیار در میان مقام‌ها و در میان شهرک‌نشینان صهیونیست شده است. 

رژیم صهیونیستی مرخصی یگان‌های رزمی را به حالت تعلیق درآورده و فرماندهی پدافند هوایی خود را برای مقابله با حمله موشکی یا پهپادی احتمالی از سوی محور مقاومت افزایش داده است.

ارتش این رژیم همچنین در حال بررسی بازگشایی پناهگاه‌ها در تل‌آویو به‌عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حمله احتمالی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *