رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیدحسن نصرالله: پاسخ ایران به اسرائیل قطعی است

17:37 - 17 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۷۵۹
سیدحسن نصرالله: پاسخ ایران به اسرائیل قطعی است
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهدای تجاوزات اخیر اسرائیل به سوریه برای ما ارزش تاریخی دارند.

خبرگزاری میزان – سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: این روزی است که در آن تعهد، موضع، مقاومت و امید‌های بزرگ خود را بیان می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهدای تجاوزات اخیر اسرائیل به سوریه برای ما ارزش تاریخی دارند، اظهار کرد: شهادت این عزیزان برای ما، به‌ویژه سرلشکر زاهدی، به خاطر اعتبار بزرگی که سال‌ها برای مقاومت لبنان داشت، موضوع بزرگی است.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه شهادت این عزیزان را تبریک و تسلیت می‌گوییم، تاکید کرد: این شهادت‌ها نقطه عطفی است؛ اعلام قاطع امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ایشان در کنار آرمان فلسطین ایستاده‌اند، یکی از مهم‌ترین عوامل جنگ‌هایی بود که ایران در معرض آن قرار گرفت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها مایل به مذاکره مستقیم با ایرانی‌ها هستند، اما ایران تاکنون از مذاکره مستقیم امتناع کرده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ایران درباره پرونده‌های منطقه‌ای با آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌کند.

سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه واکنش ایران به اسرائیل حتمی است، گفت: ایران عجله نمی‌کند، اما مطمئن باشید که پاسخ قطعی است و حتما اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبرانقلاب در پی شهادت سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و همرزمانش به دست رژیم صهیونیستی، از مجازات و سیلی پشیمان‌کننده دلاورمردان ما به این رژیم خبیث، خبر داده بودند.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه در روز قدس بر مواضع و مقاومت و اهداف بزرگ خود تاکید می‌کنیم، گفت: مجوزی که مراجع دین برای صرف کردن بخشی از حقوق شرعی برای مقاومت فلسطین دادند بر عمق موضع دینی و اخلاقی آن‌ها تاکید دارد؛ ایران بهترین فرماندهان خود را فدا می‌کند و متحمل تحریم و فشار شده است؛ برخی درباره وجود سناریو میان آمریکا و ایران صحبت می‌کنند، این دیوانگی و کینه است.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه ایران از سال ۱۹۷۹ حامی تمام کسانی است که با اشغالگران در لبنان، فلسطین و منطقه مقابله می‌کنند و با مواضع و حمایت‌های خود بسیاری از معادلات را تغییر داد و پروژه‌های سلطه‌گری را با شکست مواجه کرد، افزود: ایران اگر می‌خواست مواضع خود را تغییر دهد از ده‌ها سال پیش این کار را انجام می‌داد.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: تمام مبارزان مقاومت که به ایران متکی هستند مطمئن باشند که ایران پشت مظلومان و دوستان خود را خالی نخواهد کرد؛ دوستی با ایران برای هر مبارزی در مقاومت عنوان کرامت انسانی و شرافت است و این سازشگران هستند که باید شرمسار باشند؛ از دوستی با آمریکا که مسئول جنایت‌ها و جنگ‌ها در منطقه است شرمساری کنید؛ ایران به سوی ما دست یاری دراز کرده تا خاک و حاکمیت خود را بازگردانیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه برخی نمی‌توانند این مسئله را بپذیرند که اسرائیل در منطقه شکست خواهد خورد و توان درک این مسئله را ندارد، اظهار کرد: بی‌شک نبرد طوفان الاقصی یک نقطه عطف تاریخی در منطقه است و پس از آن برای دشمن و دوست و تمام منطقه همانند ما قبل آن نخواهد بود؛ ما در مقابل رویدادی قرار داریم که باعث شد اسرائیل در دایره خطر قرار بگیرد و سستی آن آشکار شود.

دبیرکل مقاومت لبنان جنگ علیه غزه را جنگ بی‌عقل‌ها و جنگ قصاب‌ها و جنایت‌کاران توصیف کرد و ادامه داد: با گذشت ۶ ماه از جنگ نتانیاهو، گالانت و فرماندهان دیگر رژیم صهیونیستی همچنان بر سر عقل نیامدند.

وی در ادامه دلیل قتل و کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی را ایجاد فشار و ترساندن خواند و گفت: این جنایت‌ها به این دلیل است که دیگر هیچ چشم‌اندازی نه در میدان و نه در مذاکرات ندارند؛ با گذشت ۶ ماه هنوز نتانیاهو نتوانسته است جنبش حماس را از بین ببرد و اسرای خود را آزاد کند؛ اسرائیلی‌ها هیچ چشم‌اندازی برای غزه پسا جنگ ندارند و سردرگم هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار کرد: نتانیاهو هیچ رویکردی برای حل مشکلات داخلی ندارد و شکست وی در سطح بین‌المللی از نتایج طوفان الاقصی است؛ بایدن به نتانیاهو اعلام کرد که به دلیل تداوم تجاوز‌ها به نوار غزه کشور‌های جهان را از دست داد.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه ناتوانی اسرائیل در متوقف کردن جبهه‌های دیگر از جمله جبهه‌های لبنان، یمن و عراق یک دستاورد حتمی است، اظهار کرد: رژیم اشغالگر در شمال و در بندر ایلات و از لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارد و زمانی که جنگ متوقف شود حساب و کتاب دست آن‌ها خواهد آمد، نتانیاهو و ائتلاف او گزینه‌ای جز توقف جنگ ندارند و این به خودی خود یک شکست برای صهیونیست‌ها است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر ادامه مبارزه با صهیونیست‌ها گفت: ما با وجود تلفات و فداکار‌ی‌ها با رویکرد پیروزی می‌جنگیم؛ مسئله مهم این است که مقاومت کنیم و در غزه و کرانه‌ باختری، لبنان، یمن و عراق ثابت قدم بمانیم و این نبردی است که در آن پیروز خواهیم شد، این نبرد محور مقاومت است و پیروزی بزرگی در آن محقق خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مطمئن باشید که پاسخ ایران در مورد حمله به کنسولگری بدون شک انجام خواهد شد، گفت: حماقتی که نتانیاهو در مسئله کنسولگری مرتکب شد، روزنه‌ای برای گشایش و پایان دادن به جنگ ایجاد خواهد کرد؛ همه باید خود را آماده کنند و هر احتمالی امکان دارد رخ دهد؛ بر مبارزان جبهه لبنان درود می‌فرستیم، آن‌ها از آمادگی کاملی برخوردار هستند و انگیزه و روحیه آن‌ها بالا است؛ دستاورد‌های زمینی، دریایی و حاکمیتی برای تمام لبنان برکاتی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: مقاومت لبنان از هیچ جنگی هراس ندارد و آماده هرگونه جنگ است و هنوز از سلاح اصلی خود استفاده نکرده است؛ اگر خواستار جنگ هستید به شما می‌گوییم خوش آمدید.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه دشمن می‌داند که جنگ با لبنان به چه معناست، نبردی که در جنوب لبنان داریم و بهترین جوانان خود را در آن می‌دهیم برگرفته از ارزش‌های اخلاقی، جهادی و اخلاص است و هیچ شک و تردیدی در آن نداریم، گفت: به نبرد ادامه خواهیم داد تا مقاومت و غزه پیروز شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *