بیانیه خانواده شهدای ترور کشور درپی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق

14:23 - 15 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۶۴۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیانیه خانواده شهدای ترور کشور درپی حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق
خانواده شهدای ترور در بیانیه‌ای خواستار واکنش جدی جامعه جهانی به اقدامات خصمانه و ضدبشری رژیم صهیونیستی شد.

خبرگزاری میزان - خانواده شهدای ترور کشور در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در شهر دمشق بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر دست پلید و آغشته‌به‌خون رژیم سفاک و اشغالگر صهیونیستی که دستان جنایتکارش از شش ماه پیش تاکنون شرم‌آورترین جنایات را علیه کودکان و شهروندان بی‌پناه غزه مرتکب شده است و همچنان نیز در سایه انفعال مجامع بین‌المللی و حمایت برخی از کشور‌ها و در راس آن‌ها آمریکا به نسل‌کشی دردآور خود ادامه می‌دهد، به جنایتی جدید علیه فرزندان ملت ایران آغشته شد. 

جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به یکی از مراکز دیپلماتیک و هدف‌قراردادن کنسولگری ایران در سوریه و شهادت تنی چند از مستشاران نظامی کشور، نادیده‌گرفتن همه توافقات و معاهدات بین‌المللی در حمایت از هیئت‌های نمایندگی دیپلماتیک از سوی یک رژیم سرکش است؛ رژیمی که با بی‌توجهی به قطعنامه‌های شورای امنیت، حمله به مراکز دیپلماتیک ایران و سازمان ملل، اعتنا نکردن به مصوبات دیوان دادگستری و بی‌توجهی به خواست جامعه بین‌المللی در ضرورت امدادرسانی به مردم غزه، نشان داد که انتظار رعایت اصول اخلاقی و قوانین از سوی آن، انتظاری نابجاست. 

ازاین‌رو اعتقاد ما بر این است که جامعه جهانی باید به‌طورجدی در قبال رفتار‌های خصمانه این رژیم قانون‌گریز، ضداخلاق و ضدبشر، واکنش عملی نشان دهد. آنچه نگران‌کننده بوده حمایت همیشگی آمریکا از این رژیم است؛ به‌گونه‌ای که واشنگتن را نیز شریک در اقدامات ضدحقوق بشری و تروریستی آن می‌کند.

خانواده شهدای ترور کشور با تسلیت و تبریک شهادت جمعی از شهروندان کشورمان به خانواده‌های آنان، رهبر معظم انقلاب و مردم بردبار، ضمن محکوم‌کردن شدید حمله تروریستی رژیم اشغالگر به مرکز دیپلماتیک کشورمان در دمشق، خواستار پاسخ درخور و سریع مقامات کشورمان به این اقدام جنایتکارانه، برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات مشابهی از سوی رژیم آپارتاید صهیونیست است.

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *