الحوثی: تهاجم علیه یمن با هدف توانمندسازی رژیم صهیونیستی بود

23:43 - 06 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۵۷۷۰
الحوثی: تهاجم علیه یمن با هدف توانمندسازی رژیم صهیونیستی بود
دبیرکل انصارالله یمن با بیان اینکه حمله به این کشور با هدف توانمندسازی رژیم صهیونیستی بود، گفت: از همه کسانی که در کنار یمن ایستادند و در رأس آن‌ها قدردانی می‌کنیم.

خبرگزاری میزان - عبدالملک بدرالدین الحوثی، دبیرکل انصارالله یمن، دوشنبه شب، به مناسبت روز ملی مقاومت در اظهاراتی با بیان اینکه تجاوز به کشور ما توسط نیرو‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی طراحی و توسط ائتلاف سعودی انجام شد، گفت: این تجاوز در چارچوب طرحی با هدف توانمندسازی اسرائیل در منطقه صورت گرفت.

وی افزود: ائتلاف متجاوز در تحقق اهداف خود در عمق جغرافیایی و استراتژیک یمن ناکام بود.

الحوثی با بیان اینکه به ائتلاف سعودی، ۲۸ هزار و ۲۸۷۹ کشته و زخمی تحمیل شد، افزود: دشمنان متجاوز ۱۸ هزار و ۳۹۷ خودروی نظامی خود را از دست دادند.

دبیرکل انصارالله یمن، ادامه داد: شمار عملیات پدافند هوایی یمن ۴ هزار و ۵۸۵ عدد بود که به سرنگونی ۱۶۵ هواپیمای جنگی و شناسایی منتهی شد.

وی اظهار کرد: عملیات نیروی دریایی و دفاع ساحلی ۳۸ عملیات انجام داد که در بازدارندگی دشمن نقش بسزایی داشت.

دبیرکل انصارالله یمن، گفت: هدف گرفتن ناو المدینه و کشتی جنگی سویفت و توقیف کشتی روابی مهم‌ترین عملیات دریایی یمن علیه ائتلاف متجاوز بود.

الحوثی با بیان اینکه ۱۸۲۸ عملیات موشکی انجام دادیم که ۱۲۳۷ حمله در نبرد‌ها علیه مزدوران و ۵۸۹ مورد نیز خارج از مرز‌های یمن بوده‌است، ادامه داد: یگان پهپادی یمن نیز ۱۲۰۰۹ عملیات هجومی و شناسایی انجام داد که ۹۹۷ عملیات خارج از مرز‌ها بود.

وی تاکید کرد: ما اکنون با سه‌گانه شرارت یعنی آمریکا انگلیس و اسرائیل در نبرد مستقیم هستیم.

الحوثی، افزود: عملیات نظامی ما برای حمایت از ملت فلسطین ادامه دارد.

مقام ارشد انصارالله با بیان اینکه منفعتی برای هیچ کشور عربی در نوکری سیاست‌های آمریکا وجود ندارد و همه را به رهایی از دنباله‌روی کورکورانه از آمریکا فرا می‌خوانیم، گفت: از همه کسانی که در کنار یمن ایستادند قدردانی می‌کنیم و در رأس آن‌ها ایران، حزب‌الله، عراق و تمام آزادی‌خواهان جهان قرار دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *