تحولات اوکراین|

روسیه خواستار ایجاد منطقه حائل در مرز با اوکراین شد

15:35 - 28 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۵۱۹۳
روسیه خواستار ایجاد منطقه حائل در مرز با اوکراین شد
مسکو می‌گوید که ایجاد یک منطقه حائل در مرز با اوکراین برای جلوگیری از هدف قرار گرفتن شهر‌های مرزی روسیه لازم است.

خبرگزاری میزان - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که تنها راه برای محافظت از مناطق مرزی روسیه در برابر حملات اوکراین، ایجاد یک منطقه حائل است که مناطق روسیه را فراتر از محدوده آتش اوکراین قرار می‌دهد.

وی گفت: در پس زمینه حملات پهپادی اوکراین و گلوله‌باران قلمرو ما، از جمله تاسیسات عمومی، ساختمان‌های مسکونی، باید اقداماتی برای ایمن‌سازی این مناطق انجام شود.

پسکوف در ادامه گفت: تنها با ایجاد نوعی منطقه حائل می‌توان این مناطق را ایمن کرد تا هر وسیله‌ای که دشمن برای ضربه زدن به ما استفاده می‌کند، خارج از برد باشد. 

کرملین این اظهارات را پس از آن بیان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی پس از پیروزی مجدد در انتخابات احتمال ایجاد منطقه حائل را مطرح کرد. 

منطقه بلگورود روسیه در هفته‌های اخیر هدف چندین حمله اوکراین قرار گرفته است.

تلفات ارتش اوکراین در شبانه روز گذشته

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های روسی هزار و ۱۵ نظامی اوکراینی را در مناطق مختلف اوکراین کشته‌اند.

به گفته این وزارتخانه، بیش از ۱۵۰ نفر از این افراد هنگام تلاش برای نفوذ به مرز دولتی فدراسیون روسیه در منطقه کوزینکا کشته شدند.

۱۱ کشته در بمباران بلگورود روسیه از سوی اوکراین در هفته گذشته

آندری ایکونیکوف، وزیر بهداشت منطقه‌ای منطقه بلگورود روسیه گفت که گلوله‌باران از سوی اوکراین تنها در هفته گذشته ۱۱ کشته و ۸۲ زخمی بر جای گذاشته است. 

منابع روسی به نقل از وزیر خارجه روسیه گفت: به دلیل افزایش گلوله‌باران اخیر، حدود ۶۰۰ نفر از ساکنان منطقه گریورونسکی در منطقه بلگورود به مراکز اسکان موقت منتقل شدند.

لتونی: اتحادیه اروپا باید راه‌های مالی جدیدی برای افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین بیابد

کریسیانیس کارینز، وزیر خارجه لتونی گفت که سران اتحادیه اروپا باید خارج از چارچوب فکر کنند و راه‌های مالی جدیدی برای افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین بیابند.

او پیش از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: ما باید به دارایی‌های اروپا نگاه کنیم؛ به‌عنوان مثال، یک تسهیلات بدهی یا اوراق قرضه مشترک برای کمک به شروع کمک و تقویت صنعت دفاعی اروپا.

کارینز اضافه کرد: آنچه ما در آن خوب هستیم، یافتن راه‌حل‌های فنی برای اهداف سیاسی‌مان است.

مقابله پدافند اوکراین با حملات پهپادی روسیه

مقامات اوکراینی می‌گویند سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۱۷ پهپاد از ۲۲ پهپاد روسیه را در ۹ منطقه اوکراین سرنگون کردند.

حملات روسیه باعث آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در مرکز شهر کریوی‌ریه شد، اما تلفات جانی گزارش نشده است.

آندری رایکویچ، فرماندار منطقه گفت که این حمله به تاسیسات صنعتی خصوصی و ساختمان‌های مسکونی مجاور آسیب رساند، اما به کسی آسیبی نرسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *