رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی: آمار کلاهبرداری اینترنتی در استان افزایشی است

13:28 - 24 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۴۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی: آمار کلاهبرداری اینترنتی در استان افزایشی است
سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی گفت: علی‌رغم هشدار‌هایی که مسئولان انتظامی و قضایی و رسانه‌ها داده‌اند باز هم آمار کلاهبرداری اینترنتی در خراسان جنوبی افزایشی است.

خبرگزاری میزان_ علیرضا حیرانی با اشاره به سامانه سجام یا سامانه جامع اطلاعات مردمی، اظهار کرد: در این سامانه گزارشات مردمی به عنوان دیده‌بان از تخلفات، فساد در بخش‌های مختلف و…منعکس و توسط دادگستری مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی هزار و ۸۴۷ نفر دیده‌بان در سامانه سجام داریم و از ابتدای سال ۱۴۴ گزارش نیز در سامانه ثبت شده است.

کاهش آمار تصادفات در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته آمار تصادفات در خراسان جنوبی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ کل متوفیان در حوادث ترافیکی درون و برون شهری ۳۹۳ نفر بوده است که در سال جاری به ۳۳۴ نفر کاهش یافته است.

وی یادآور شد: همچنین مجروحین ناشی از تصادفات نیز در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴ هزار و ۴۷۹ نفر بوده است که در سال جاری به ۴ هزار و ۱۳۳ نفر کاهش یافته است.

حیرانی در زمینه برنامه‌های اجرا شده در سال جاری بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای معاونت اجتماعی قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد در ارتباط با مشاورین املاک و خودرو جلسات آموزشی حقوقی برای این افراد در خراسان جنوبی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال جاری برای ۸۳۷ نفر از مشاورین املاک و خودرو دوره آموزشی تخصصی برگزار کردیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه خانواده کارگاه‌هایی برای زوجین برگزار می‌کنیم، بیان کرد: البته تعدادی از کارگاه‌های ما مختص طلاق و برخی دیگر از کارگاه‌های ما مرتبط با موضوع طلاق و برای زوجینی است که در خصوص مسائلی چون نفقه و مهریه اختلاف دارند.

آماری از سازش‌ها در حوزه خانواده‌ها

وی با بیان اینکه طی یک تفاهم نامه با نیروی انتظامی خراسان جنوبی موضوعات مرتبط با طلاق را به مرکز مشاوره آرامش ارجاع می‌دهیم، گفت: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۸ درصد پرونده‌های ارجاعی و در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱ درصد پرونده‌های ارجاعی به سازش منجر شده است.

حیرانی یادآور شد: علی‌رغم هشدارهایی که مسئولان انتظامی و قضایی و رسانه‌ها داده‌اند باز هم آمار کلاهبرداری اینترنتی در خراسان جنوبی افزایشی است که در این زمینه باید فعالیت فرهنگی بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: کلاهبرداران اینترنتی به طور معمول از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند و از این جهت به راحتی برخی از شهروندان را فریب می‌دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *