یمن؛ تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی

8:00 - 22 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۹۸۱
یمن؛ تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی
کارشناسان معتقدند که ارتش یمن با توجه به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی که دارد تهدیدی جدی برای رزیم صهیونیستی است.

خبرگزاری میزان - نیرو‌های مسلح یمن با وجود اینکه در فاصله هزار و ۶۰۰ کیلومتری از اراضی اشغالی قرار دارند به‌عنوان تهدیدی برای رژیم صهیونیستی پدیدار شده‌اند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

ارتش یمن تاکنون حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی انجام داده‌ است.

کارشناسان درباره پیام حملات ارتش یمن به اهداف رژیم صهیونیستی، می‌گوید: این حملات پیام‌های مهمی دارند و آن این است که محور مقاومت می‌تواند از نقاط مختلف به اسرائیل حمله کنند و حتی به اهداف آمریکایی ضربه بزنند. 

نشنال نیوز در گزارشی نوشت: نیرو‌های مسلح یمن از موشک‌های بالستیک گرفته تا پهپاد‌های بدون سرنشین، از زمان آغاز جنگ در این کشور در سال ۲۰۱۴، توانایی‌های رزمی خود را تقویت کرده‌اند و تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند. 

نیرو‌های مسلح یمن تا پایان سال ۲۰۱۸ به‌طور مداوم از موشک‌های بالستیک استفاده می‌کردند. اما آن‌ها در پنج سال گذشته به سمت استفاده از هواپیما‌های بدون سرنشین کوچک، دوربرد و انفجاری حرکت کرده‌اند که می‌توانند از شناسایی شدن از سوی سیستم‌های راداری فرار کنند.

سمافور هم در مطلبی، نوشت که موقعیت جغرافیایی یمن آن را به یک تهدید خاص برای تجارت رژیم صهیونیستی و محموله‌های انرژی تبدیل کرده است.

یمن در مجاورت تنگه باب‌المندب قرار دارد که به‌عنوان نقطه حیاتی برای کشتی‌هایی که وارد دریای سرخ و کانال سوئز می‌شوند، عمل می‌کند.

پایگاه تحلیلی سی‌تک نیز در مقاله‌ای درباره توانایی‌های نظامی یمن نوشت: بر‌اساس برآورد‌ها ارتش یمن صد‌ها هزار نیرو تحت فرمان خود دارد. از نظر توانایی تهدید اسرائیل، زرادخانه موشکی یمنی‌ها شامل موشک «قدس ۲» می‌شود؛ موشکی کروز که در یمن ساخته شده است.

براساس آنچه که مشخص است، برد این موشک که از حدود سه سال پیش به بهره‌برداری رسید، به حدود ۲ هزار کیلومتر می‌رسد. فاصله یمن تا رژیم صهیونیستی برای این موشک قابل پیمایش است.

آن‌ها همچنین پهپاد‌هایی در اختیار دارند که می‌تواند به بردی در حدود هزار و ۹۰۰ کیلومتر برسد. این یک پهپاد انفجاری است که می‌تواند چهار بمب را حمل کند و به نظر می‌رسد که از این پهپاد‌ها علیه رژیم صهیونیستی استفاده شده است.

سی‌تک همچنین می‌نویسد که تهدید دیگر یمنی‌ها برای رژیم صهیونیستی در دریا است. یمنی‌ها از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تهدید کرده بودند که اهداف مرتبط با این رژیم در دریا را هدف قرار خواهند داد.

نیرو‌های نظامی یمن در اقدامی دیگر علیه رژیم صهیونیستی رزمایش‌هایی را برگزار کرده‌اند که شبیه‌سازی حملات به سایت هسته‌ای دیمونا این رژیم در صحرای نقب است.

رزمایش ویژه‌ای که در منطقه ششم نیرو‌های مسلح یمن برگزار شد، هدف قرار دادن تجهیزات ارسالی آمریکایی و انگلیسی به اراضی اشغالی را نیز شبیه‌سازی کرد.

در این رزمایش از هواپیما‌های بدون سرنشین و سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین استفاده شد. 

ارتش یمن کشتی‌ها و ناوچه‌های آمریکا و متحدان رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهد. این کشتی‌ها به سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌روند تا کمک‌های لجستیکی و نظامی به رژیم اشغالگر در جنگ با غزه ارائه کنند. 

حملات ارتش ملی یمن به دریای سرخ محدود نمی‌شود. ارتش این کشور چندین بار بندر ایلات در جنوب اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

آمریکا و انگلیس ائتلافی تشکیل دادند و حملاتی را به مواضعی در یمن آغاز کردند تا توانایی ارتش این کشور در پرتاب هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک را کاهش دهند، تلاشی که با ادامه حملات ارتش یمن در دریای سرخ شکست خورده است.

همچنین یک کشتی انگلیسی که در اواخر فوریه (اوایل اسفند) از سوی نیرو‌های مسلح یمن مورد هدف قرار گرفت، هفته گذشته غرق شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *