رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
تحولات اوکراین|

انگلیس با اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین مخالفت کرد

12:57 - 20 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۳۷۳۵
انگلیس با اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین مخالفت کرد
وزیر خارجه انگلیس، می‎گوید که با اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین تحت هر عنوانی مخالف بوده و حتی ماموریت‌های آموزشی باید خارج از این کشور انجام شود.

خبرگزاری میزان - دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس، گفت که با اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین، حتی برای ماموریت‌های آموزشی، مخالف است.

کامرون در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی Sueddeutsche Zeitung، اظهار کرد که ماموریت‌های آموزشی بهتر است در خارج از اوکراین انجام شود. 

وی تاکید کرد که استقرار نظامیان خارجی در اوکراین اهدافی را برای روسیه فراهم می‌کند.

پیش از این، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود که امکان اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را نمی‌توان رد کرد.

انگلیس پس از آن تایید کرد که واحد‌های کوچکی را برای کمک به آموزش پزشکی به اوکراین فرستاده است، اما سخنگوی ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس، گفت که این کشور استقرار نظامیان در اوکراین در مقیاس بزرگ را پیش‌بینی نمی‌کند.

توصیه پاپ فرانسیس به کی‌یف

پاپ فرانسیس، می‎گوید که اوکراین باید شجاعت در دست گرفتن پرچم سفید (صلح) را داشته باشد و برای پایان جنگ با روسیه مذاکره کند. 

پاپ، می‎گوید: از مذاکره قبل از بدتر شدن اوضاع خجالت نکشید.

پیش‌بینی شکست اوکراین در پی ضدحمله جدید

گئورگی مرادوف، نماینده دائم کریمه در دفتر ریاست‌جمهوری روسیه و معاون نخست‌وزیر دولت کریمه، گفت: ضدحمله‌ای جدید از سوی نیرو‌های اوکراینی، به‌طور کامل این کشور را نابود و از بقایای منابع انسانی محروم می‌کند.

به گفته وی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین که ضدحملات را اعلام کرد، ظاهرا قصد دارد با نام «ژنرال ۲۰۰» در تاریخ ثبت شود و در کشورش به یک قهرمان تبدیل شود. 

پیش از این، الکساندر پاولیوک، فرمانده نیروی زمینی اوکراین از تصمیم نیرو‌های مسلح اوکراین برای ایجاد یک گروه ضربتی و حرکت به سمت عملیات ضدحمله در سال ۲۰۲۴ خبر داده بود.

آتش‌افروزی فرانسه برای گسترش جنگ اوکراین

به گزارش پولیتیکو، فرانسه در حال تشکیل ائتلافی از کشور‌هایی است که مایل به بررسی امکان استقرار نیرو‌های غربی در اوکراین هستند. 

استفان سژورنه، وزیر خارجه فرانسه به لیتوانی سفر کرد تا با همتایان بالتیک و اوکراینی خود دیداری داشته باشد تا این ایده را ترویج کند که نیرو‌های خارجی ممکن است به اوکراین در کار‌هایی مانند مین‌زدایی کمک کنند.

سژورنه در نشستی به ریاست گابریلیوس لاندسبرگیس، وزیر خارجه لیتوانی و با حضور دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود، گفت: این روسیه نیست که باید به ما بگوید چگونه به اوکراین کمک کنیم.

واکنش رسانه غربی به انهدام سامانه دفاع هوایی پاتریوت در اوکراین

جولیان روپکه، ستون‌نویس نشریه آلمانی بیلد معتقد است که ارتش روسیه یک سامانه دفاع هوایی پاتریوت را در دونتسک منهدم کرده است.

وی در پیامی از نیرو‌های مسلح اوکراین انتقاد کرد و نوشت: اوکراین سامانه دفاع هوایی پاتریوت را خیلی نزدیک، کمتر از ۴۰ کیلومتر به خط مقدم و به فاصله فقط ۱۰ متر از یکدیگر قرار داده و به روسیه زمان داد تا آن‌ها را مورد حمله قرار دهد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه ویدیویی از حمله دقیق سیستم موشکی اسکندر به پرتابگر اس-۳۰۰ منتشر کرده بود، اما کارشناسان اوکراینی دریافتند که این یک سامانه دفاع هوایی آمریکایی است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *