سفیر ایران در ژنو: رژیم صهیونیستی عامدانه بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهد

15:45 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۷۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سفیر ایران در ژنو: رژیم صهیونیستی عامدانه بیمارستان‌های غزه را هدف قرار می‌دهد
نماینده دائم ایران در ژنو در جریان پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت که بیمارستان‌ها و هرگونه امکانات برای بیماران و زخمی‌ها به‌صورتی کاملا عامدانه از سوی نیرو‌های اشغالگر اسرائیل هدف حمله قرار می‌گیرند.

خبرگزاری میزان - علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو، رژیم اسرائیل با هدف قرار دادن عامدانه زیرساخت‌های بشردوستانه را به دنبال نابودی تاب‌آوری فلسطینی‌ها علیه اشغالگری است

بحرینی در یک سخنرانی از طرف بیش از ۶۰ کشور در جلسه روز دوشنبه پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، ضمن محکوم کردن جان باختن بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان سازمان ملل بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: در ۸ دهه اشغالگری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین جهان شاهد چنین وضعیت وخیم حقوق بشری و بشردوستانه نبوده است.

سفیر ایران در ژنو، بیان کرد: بیمارستان‌ها و هرگونه امکانات برای بیماران و زخمی‌ها به‌صورتی کاملا عامدانه از سوی نیرو‌های اشغالگر اسرائیل هدف حمله قرار می‌گیرند که موجب از کار افتادن سیستم درمانی در غزه شده و جهان از میزان هدف قرار دادن تعمدی بیمارستان‌ها و کادر درمانی و بشردوستانه در غزه شوکه شده است.

بحرینی در ادامه اظهار کرد: طرح ادعا‌ها علیه برخی آژانس‌های بشردوستانه در غزه و اختلال در فعالیت‌های آن‌ها و سخت‌تر کردن شرایط زندگی مردم در این منطقه بخشی از دستور کار نیرو‌های اشغالگر اسرائیل برای مجبور کردن مردم به رها کردن خانه‌ها و ترک سرزمین خود است.  

وی در این سخنرانی گروهی با ابراز نگرانی از اقدامات عامدانه نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی علیه زبرساخت‌ها و آژانس‌های بشردوستانه گفت: ما عمیقا از اجرای این سیاست و اقدامات عامدانه اشغالگران که با هدف از بین بردن تاب‌آوری کامل مردم فلسطین علیه اشغالگری و دستیابی به حق خود برای تعیین سرنوشت صورت می‌گیرد، ابراز نگرانی می‌کنیم.  

بحرینی در بخشی دیگر خواستار اجرای کامل دستور موقت دیوان دادگستری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه شد.

پنجاه‌وپنجمین نشست شورای حقوق بشر از ۷ اسفند کار خود را در ژنو آغاز کرده و در مدت ۶ هفته تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ موضوعات مختلف حقوق بشری از جمله وضعیت حقوق بشری در فلسطین را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *