رزمایش‌ مشترک آمریکا و کره جنوبی؛ پیونگ‌یانگ واکنش نشان داد

12:02 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۶۴۱
رزمایش‌ مشترک آمریکا و کره جنوبی؛ پیونگ‌یانگ واکنش نشان داد
ارتش آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های مشترک ۱۱ روزه‌ای را آغاز کردند که این موضوع واکنش کره شمالی را در پی داشته است.

خبرگزاری میزان - ارتش آمریکا و کره جنوبی رزمایش‌های نظامی مشترکی را برای مقابله با آنچه «اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی» خوانده شده، آغاز کردند. این رزمایش‌ها به مدت ۱۱ روز اجرا می‌شوند.

مقام‎ها، گفته‎اند که نظامیان کره جنوبی و آمریکا رزمایش آموزشی شبیه‌سازی شده رایانه‎ای خود را با نام «سپر آزادی» و انواع رزمایش‌های میدانی را از ۴ مارس (۱۴ اسفند) برای مقابله با کره شمالی آغاز کردند. 

جزئیات رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا

این رزمایش‌های نظامی مشترک از ۴ تا ۱۴ مارس (۱۴ تا ۲۴ اسفند) برگزار می‌شود. این رزمایش‌ها در حالی برگزار می‌شود که پیونگ‌یانگ به توسعه قابلیت‌های هسته‌ای خود با آزمایش‌های موشکی و سایر تسلیحات ادامه می‌دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) گفت: این رزمایش‌ها در ۴۸ دور تمرینات میدانی ترکیبی، از جمله تمرینات شلیک مستقیم، بمباران، حمله هوایی و رهگیری موشکی با حضور نیرو‌های نظامی هر دو کشور انجام می‌شود. 

کره شمالی از اوایل سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۰۰ دور آزمایش موشکی برای مدرن کردن زرادخانه خود انجام داده و در طرف مقابل آمریکا و کره جنوبی هم با افزایش رزمایش‌های تلافی‌جویانه خود سعی در مقابله با پیونگ‌یانگ دارند.

کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی گفته بود با کره جنوبی و آمریکا در صورت انجام اقدامات تحریک‌آمیز از سوی آن‌ها مقابله خواهد کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی، گفت که نیرو‌های هوایی واشنگتن و سئول همچنین تمرینات سالانه سانگما در سطح گردان را برای یک دوره پنج روزه آغاز کردند. 

هدف از این رزمایش «خنثی کردن تهدید هسته‌ای کره شمالی» خوانده شده است.

لی سونگ جون، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، گفت: یکی از روش‌ها «شناسایی و اصابت» موشک‌های کروز است که پیونگ یانگ معتقد است می‌توانند کلاهک‌های هسته‌ای حمل کنند. 

به گفته وی، سناریوی حمله هسته‌ای در رزمایش‌های تابستانی ادغام خواهد شد. 

واکنش پیونگ‌یانگ به رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن 

کره شمالی همواره رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی را محکوم کرده است.

پیونگ‌یانگ بار‌ها نسبت به این رزمایش‌ها ابراز خشم کرده و آن را تمرینات جنگ هسته‌ای یا تهاجم خوانده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، گفت: دارایی‌های استراتژیک آمریکا مانند ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌ها ممکن است در رزمایش ۱۱ روزه شرکت کنند.

«استراتژیک» اصطلاحی است که اغلب برای توصیف نیرو‌های هسته‌ای استفاده می‌شود.

کارشناسان بر این باورند که احتمال انجام یک حمله تمام عیار از سوی کره شمالی بسیار اندک است.

آن‌ها می‌گویند کره شمالی بر این باور است که زرادخانه هسته‌ای پیشرفته اهرم پیونگ‌یانگ را در دیپلماسی آینده افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *