بیماران سلامت روان؛ قربانیان اصلی برخورد‌های مرگ‌بار پلیس کانادا

10:50 - 11 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۱۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بیماران سلامت روان؛ قربانیان اصلی برخورد‌های مرگ‌بار پلیس کانادا
همزمان با تشدید بیماری‌های روانی در جمعیت عمومی کانادا و رشد خشونت پلیس این کشور، افراد مبتلا به چالش‌های روانی به شکل گسترده‌ای قربانی می ‌شوند.

خبرگزاری میزان – برخورد مرگ‌بار پلیس کانادا با افراد مبتلا به چالش‌های سلامت روان همچنان ادامه دارد و به شکل فزاینده‌ای قربانی می‌گیرد.

به گزارش سی‌بی‌سی، شمار افراد مبتلا به چالش سلامت روان که از ماه اکتبر (مهر) تاکنون بر اثر برخورد مرگ‌بار پلیس وینیپگ کانادا جان خود را از دست داده‌اند، به شش نفر رسید.

منتقدان رویکرد پلیس کانادا در قبال افراد مبتلا به چالش‌های سلامت روان تاکید دارند که این نهاد باید از امدادگران و کارکنان بخش بهداشت روان برای مدیریت تماس‌های اضطراری و درخواست کمک مربوط کمک بگیرند.

آن‌ها تاکید دارند که پلیس نیروی مناسبی برای برخورد با افراد دچار چالش‌های سلامت روان نیست و تماس‌های با پلیس در این زمینه باید توسط نیرو‌های غیر پلیس هدایت و مدیریت شوند؛ آن‌ها با اشاره به ترس مردم کانادا از پلیس و تلاش آن‌ها برای دفاع از خود در برابر پلیس، خواستار ورود نیرو‌های متخصص برای مقابله با چالش‌های یاد شده شدند.

براساس گزارش‌ها، یکی از دلایل مهم افزایش قربانیان مبتلا به چالش‌های سلامت روان پلیس کانادا، رشد بیماری‌های روانی در این کشور است.

گزارش‌های رسمی در کانادا نشان می‌دهند که تقریبا هر سال ۲۰ درصد از کانادایی‌ها یک بیماری روانی را تجربه می‌کنند.

مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که ۷۰ درصد قربانیان برخورد‌های مرگ‌بار پلیس در سراسر کانادا در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ از مشکلات سلامت روان، سوءمصرف موادمخدر یا هر دو رنج می‌بردند؛ در عین حال، سیاه‌پوستان، بومیان و گروه‌های اقلیت سهم نامتناسبی از آمار مذکور دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که تعداد تیراندازی‌های پلیس در سراسر کانادا در ۴ سال گذشته نشانه‌ای از کاهش ندارد.

یک استاد جرم‌شناسی در دانشگاه آلبرتا و رئیس انجمن جامعه‌شناسی کانادا، می‌گوید: این یک پدیده بی‌امان است.

جرم‌شناسان، می‌گویند که افسران به آموزش و خویشتن‌داری بیشتری نیاز دارند، در حالی که اتحادیه پلیس کانادا می‌گوید که مجبور شده در خط مقدم بحران سلامت روان کانادا قرار گیرد و با موقعیت‌های خطرناکی روبه‌رو شود.

اگرچه افسران حق امنیت دارند، اما تیراندازی‌های پلیس در کانادا سال‌ها است که روند صعودی داشته است و این روند در شهر‌هایی مانند آلبرتا نگران‌کننده است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *