رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعضای باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی با رسیدساز جعلی در قم دستگیر شد

11:14 - 03 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۸۵۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اعضای باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی با رسیدساز جعلی در قم دستگیر شد
معاون دادستان قم از دستگیری ۳ متهم باند کلاهبرداری بیش از ۵ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید پرداخت بانکی جعلی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری با بیان اینکه با شکایت متعدد مالباختگان پرونده‌ای در شعبه ۱۳ دادیاری دادسرای جرایم رایانه‌ای شهرستان قم تشکیل شد، اظهار کرد: متهم اصلی و ۲ هم‌دست او با دستورات قضایی و پیگیری‌های پلیس فتای استان در یکی از استان‌های مجاور دستگیر شد.

وی افزود: مالباختگان با درج آگهی کالا‌های خود در یک سایت شروع به گفتگو با متهم برای فروش کالای خود می‌کردند و پس از توافق در مورد قیمت و نحوه پرداخت، با دریافت تصویر رسید بانکی از متهم که با ربات تلگرامی ساخته شده کالا را به وسیله تاکسی اینترنتی برای متهمان ارسال می‌کردند و پس از گذشت ساعت‌ها از عدم واریز مبلغ و بی پاسخ ماندن تماس‌ها، متوجه کلاهبرداری می‌شدند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی خرید طلا، لب تاپ، گوشی تلفن همراه، ماشین لباسشویی، ساعت اپل و دستگاه بازی را از مواردی خواند که متهم از طعمه‌های خود با رسید‌های جعلی خریداری کرده و تصریح کرد: متهم برای جلب اعتماد بیشتر برخی مخاطبان با مانور متقلبانه خود را با نام جعلی دکتر محمدی و دکتر حسینی معرفی کرده و به برخی مالباختگان پروانه طبابت جعلی نیز ارائه داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری با اشاره به اینکه متهمان تعدادی از این کالا‌ها را برای مصارف شخصی استفاده و برخی را نیز به فروش رسانده اند به شهروندان مجدداً هشدار داد: در خرید و فروش کالا به ویژه در روز‌های آخر سال نسبت به دریافت وجه واریزی از برنامه‌های بانکی معتبر خود اطمینان کامل حاصل کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *