برخورداری بیش از ۵۰۰ زندانی زندان عادل آباد شیراز از معاضدت‌های حقوقی

20:34 - 27 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۱۶۱
برخورداری بیش از ۵۰۰ زندانی زندان عادل آباد شیراز از معاضدت‌های حقوقی
جمعی از وکلای عضو کانون وکلای قوه قضاییه استان فارس به مناسبت دهه فجر و در آستانه نیمه شعبان، با حضور در زندان مرکزی شیراز، با زندانیان دیدار و ضمن استماع درخواست‌ها و مشکلات حقوقی و قضایی، اقدام به ارائه مشاوره حقوقی کردند.

خبرگزاری میزان - مهرداد ریاحی، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس، گفت: تعداد بیش از ۲۰ نفر از وکلای همکار با این کانون با حضور در زندان عادل آباد شیراز، به بیش از ۵۱۰ نفر از زندانیان مشاور حقوقی و ارشاد قضایی ارائه کردند.

ریاحی، افزود: براساس برنامه ابلاغی مرکز وکلای قوه قضاییه کشور و در راستای ارائه خدمات به مردم شریف، برنامه حضور در  مساجد و همچنین و ارائه مشاوره‌ و معاضدت‌های حقوقی به زندانیان در ندامت‌گاه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته که با هماهنگی مدیر کل زندان‌های استان و مدیر زندان مرکزی شیراز، شاهد اجرای این برنامه هستیم. 

وی افزود: در صورتی که زندانیان فاقد بضاعت مالی بوده و وکیل نداشته باشند، در صورت درخواست فرد، مرکز وکلای قوه قضاییه فارس برای آنان وکیل تسخیری معرفی می‌کند. 

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در خاتمه از استمرار این طرح به‌صورت مدون و طبق تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان‌های استان فارس خبر داد و گفت: بنا داریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف موضوع آموزش حقوقی، ارتقاء دانش زندانیان در این زمینه را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *