۱۷ مددجوی زندان کازرون در نتیجه میز خدمت مسئولان قضایی استان فارس از زندان آزاد شدند

9:16 - 12 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۷۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۷ مددجوی زندان کازرون در نتیجه میز خدمت مسئولان قضایی استان فارس از زندان آزاد شدند
در جریان بازدید مسئولان قضایی استان فارس از زندان کازرون ۲۷۲ تن از این مددجویان از ارفاقات قضایی از قبیل مرخصی، اشتغال رأی باز و نیمه باز و سایر تسهیلات قانونی برخوردار و ۱۷ زندانی واجد شرایط هم با اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد شدند.

خبرگزاری میزان _ همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس در امور زندان‌ها، مدیرکل زندان‌های استان به همراه قاضی معاون دادستان مرکز فارس در امور زندان‌ها و معاون دادستان مرکز فارس در اجرای احکام، با حضور در زندان کارزون با تمامی زندانیان به‎صورت چهره‎به‎چهره دیدار و به بررسی مشکلات مددجویان زندان کازرون پرداختند.

در این بازدید از زندان که رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و جمعی از قضات حوزه‌های قضایی کازرون، کوه چنار، خشت، فراشبند و بالاده نیز حضور داشتند ضمن ملاقات با ۵۹۰ نفر از مددجویان، ۲۷۲ تن از این مددجویان از ارفاقات قضایی از قبیل مرخصی، اشتغال رأی باز و نیمه باز و سایر تسهیلات قانونی برخوردار شدند و ۱۷ زندانی واجد شرایط هم با اعطای مرخصی منجر به آزادی از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالله رجایی‎نسب، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه این بازدید، ملاقات با زندانیان و بازدید هدفمند مراجع قضایی و قضات از زندان‌ها و رسیدگی به تقاضا‌های حقوقی و کیفری زندانیان را تکلیفی برعهده مسئولین به منظور تحقق عدالت کیفری و در راستای سند تحول قضایی و از تاکیدات رئیس کل دادگستری فارس دانست و گفت: تحقق عدالت کیفری به ترتیبی است که زندانیان بتوانند به مراجع قضایی به صورت آسان دسترسی داشته باشند و این رویکردی است که در مرکز استان و تمام شهرستان‌های دارای زندان استان فارس جریان دارد.

معاون قضایی دادگستری فارس افزود: حضور زندانی در زندان در راستای تحقق عدالت کیفری و استیفای حقوق زیان دیدگان از جرم و صیانت از امنیت قضایی و اجتماعی آحاد مردم انجام می‌پذیرد، اما در حقیقت زندان پایان راه نیست و مراجع قضایی در تلاشند تا از این فرصت برای تنبه اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه و آموزش، اصلاح و تربیت آنان و در نهایت بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی‎نسب تصریح کرد: همکاران ما در زندان‌ها خدمات بسیار متنوعی را برای اصلاح و تربیت مجرمان به انجام می‌رسانند و ما نیز در بازدید‌ها و دیدار‌های چهره به چهره با زندانیان، همواره به آنان توصیه کرده‌ایم که از این فرصت برای ترمیم تربیت، فراگیری و ارتقای مهارت‌های اساسی زندگی و ایفای نقش به عنوان یک شهروند قانون پذیر پس از آزادی استفاده کنند.

معاون دادستان مرکز استان فارس هم گفت: بر اساس تاکیدات رئیس کل دادگستری استان و همچنین دادستان عمومی انقلاب مرکز استان، این مرجع قضایی در تلاش است تا بتواند در اعطای تسهیلات قانونی به زندانیان واجد شرایط براساس استحقاق یا درخواست فرد، در اسرع وقت اقدام کند که در این راستا خدمات بسیار گسترده‌ای نیز به زندانیان واجد شرایط اعطا شده است.

داریوش بوستانی، افزود:این مرجع قضایی علاوه بر آن که در مرکز استان هر هفته پذیرای بیش از ۵٠٠ نفر از خانواده‌های زندانیان و پاسخگوی به مراجعین است، با حوزه‌های قضایی سراسر فارس نیز در ارتباط است تا بتواند درخواست‌های زندانیان را در اسرع وقت رسیدگی و افراد واجد شرایط را از تسهیلات مورد تقاضا برخورد کند.

وی گفت: پاسخگویی به مراجعین و اقناع آنان حتی اگر فرد، واجد شرایط قانونی برخورداری از امتیازات مورد تقاضا هم نباشد؛ موجب امنیت روحی و روانی فرد زندانی، خانواده وی می‌شود و این فرصت استفاده حداکثری زندانیان از برنامه‌های اصلاحی و تربیتی را فراهم می‌سازد.

گفتنی است در این برنامه رسیدگی قضایی مقامات قضایی استان فارس در زندان کازرون که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور مسئولین و قضایی ۶ حوزه مرتبط با زندان این شهر همراه بود، تمامی زندانیان با مقامات و قضات حاضر بصورت چهره به چهره دیدار و ضمن ارائه درخواست‌های خود از مشاوره و پاسخگویی قضای آنان برخوردار شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *