گفت‌وگو|

اقدامات رئیس دستگاه قضا در سفر به استان بوشهر مطالبات نیم قرن گذشته مردم را برطرف کرد

14:34 - 08 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۸۳۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
اقدامات رئیس دستگاه قضا در سفر به استان بوشهر مطالبات نیم قرن گذشته مردم را برطرف کرد
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر ایجاد امنیت روانی برای مردم را از آثار سفر رئیس دستگاه قضا به این استان دانست و گفت: اقدامات دستگاه قضا در این سفر باعث شد مطالبات مردم در نیم قرن گذشته و چالش‌های آنان با دستگاه‌ها برطرف شود.

خبرگزاری میزان - در جریان بیست ونهمین سفر استانی رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر پس از ۳۲ سال، مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه برطرف و برای ۱۴۰۰ خانه سند صادر شد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با میزان، در این باره بیان داشت: در این سفر علاوه بر حل مشکلات اسناد اراضی ۴ شهر و ۱۰ روستای شهرستان عسلویه، اراضی بیش از ۴ هزار نفر از خانوار‌های منطقه «آب‌بخش» با اقداماتی که پیش از سفر انجام شده بود تعیین تکلیف و آزاد شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: از رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و رئیس دادگستری استان بابت اقدامات تاریخی، جهادی و خدمت بزرگی که در این سفر به مردم داشتند قدردانی می‌کنم. اقدامات دستگاه قضا در این سفر باعث شد مطالبات مردم در نیم قرن گذشته و چالش‌های آنان با دستگاه‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به حل مشکل اسناد اراضی ۲۶ هزار نفر در ۱۰ روستا و ۴ شهر منطقه عسلویه گفت: بسیاری از هموطنانمان در عسلویه اهل تسنن هستند و ما به عینه مشاهده کردیم بزرگان آنها بابت حل مشکلات مردم در این حوزه قدردانی کردند. در ادامه نیز جلساتی با شورای اداری و شورای قضایی استان برگزار شد و نمایندگان دستگاه قضا و معاونین به شهرهای مختلف استان سفر کردند از جمله رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک که به دشتستان آمد.

رضایی ضمن اشاره به بازخورد مثبت این اقدامات در میان مردم استان بوشهر اظهار کرد: مردم برای حل این مشکلات شادمانی کردند و ایستگاه صلواتی به راه انداختند و موجی از خوشحالی در بین آنها مشهود بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم استان بوشهر بیش از نیم قرن با دستگاه‌های مختلف همچون منابع طبیعی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی دچار چالش بود. بعضا بازداشت شده بودند یا درگیری داشتند، نمی‌توانستند از املاک خود بهره‌برداری کنند، سندی نداشتند که بتوانند وام بگیرند یا از طرح‌های مسکن استفاده کنند و به طور کلی امنیت روانی نداشتند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *