اجتناب از تردد غیرضروری در گردنه‌های برف‌گیر پایتخت

16:02 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۴۸۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
اجتناب از تردد غیرضروری در گردنه‌های برف‌گیر پایتخت
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به تردد غیرضروری در گردنه‌های برف‌گیر استان هشدار داد و گفت: تاکید مؤکد مدیریت بحران عدم توقف در مسیل‌ها و پرهیز از صعود به ارتفاعات است.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر چهارشنبه از صدور هشدار زرد ضمن تداوم اعتبار هشدار نارنجی هواشناسی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به این هشدار از صبح پنج‌شنبه پنجم تا روز یکشنبه هشتم بهمن ماه شاهد بارش باران در نیمه شمالی، بارش برف و وزش باد شدید موقت در نواحی سردسیر و مرتفع و کولاک برف و مه در نواحی کوهستانی استان خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه هشدار زرد به منظور آگاهی و انجام اقدامات لازم به منظور پیشگیری از مخاطرات صادر می‌شود، گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از همه شهروندان که قصد سفر و تردد از نواحی کوهستانی و برف گیر را دارند می‌خواهیم در صورت عدم ضرورت سفر را به زمان دیگری موکول کنند و در صورت لزوم به تردد حتماً مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص صعود به ارتفاعات در زمان‌های پرمخاطره که هشدار صادر می‌شود، افزود: از همه کوهنوردان عزیز می‌خواهیم در این مواقع از کوهنوردی به طور جدی خودداری کنند، چرا که در زمان وقوع بارش برف، کولاک و مه امکان امداد و نجات به سختی میسر می‌شود و خدایی ناکرده شاهد آسیب به عزیزان خواهیم بود.

وی در ادامه عنوان کرد: تاکید مؤکد مدیریت بحران عدم توقف و احتیاط در تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها است، چرا که در زمان بارش باران و وقوع سیل احتمال آسیب جانی وجود دارد.

یزدی مهر بیان کرد: از همه مسؤولان می‌خواهیم تدابیر لازم برای پیشگیری از آب گرفتگی معابر و خیابان‌ها صورت بگیرد و کانال‌های آب و مسیل‌های رودخانه‌ها رصد و نکات ایمنی از سوی شهروندان برای جلوگیری از هر اتفاق ناخوشایند رعایت شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *