رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذارن بخش خصوصی در زندان‌ها

13:59 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۱۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
لزوم حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذارن بخش خصوصی در زندان‌ها
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مراجع قضایی استان موظف به استفاده حداکثری قانون و مقررات برای توسعه اشتغال زندانیان هستند.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی با توصیه به اهمیت تعامل بین مسئولین زندان، کارآفرینان و مراجع حوزه‌های قضایی برای توسعه شرایط و فرصت‌های ایجاد اشتغال گفت: مولد و موثر بودن نیروی کار زندانی  در تولید و تامین معاش یک امر مهم اصلاحی و تربیتی و به عنوان یک رویه قانونی اجتناب ناپذیر در تحول و تعالی زندانبانی اسلامی در سند تحول قضایی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه هیئت رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر بهره مندی مددجویان واجد الشرایط از شرایط ماده ۱۹۱ آئین نامه سازمان زندان‌ها گفت: در ماه‌های منتهی به آخر سال درصد اشتغال را با نگرش عالی به چهارچوب‌های قانونی باید توسعه بدهیم.

وی در ادامه بر لزوم جدی حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذارن بخش خصوصی در زندان‌ها توصیه کرد و گفت: در مورد عقد قرارداد همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در تولید البسه بیمارستانی و ایجاد نمایشگاه صنایع دستی در مراکز اقامتگاهی توریستی مصوب شد و در این جلسه مصوبات مهم اختصاص سهم سود زندان برای ایجاد فضای توسعه صنایع دستی زندانیان در داخل بند‌ها، ایجاد مرکز تولید پوشاک در پوسته داخلی زندان ارومیه همچنین تقدیر از مراجع قضایی فعال در امر ایجاد فرصت‌های اشتغال تاکید شد.

رئیس هیئت اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان آذربایجان غربی در پایان گفت: حال که در امر اشتغال مددجویان و کمک به تولید در واحد‌های صنعتی و کارگاهی پیشرو در کشور هستیم باید آمار بهره مندی از تسهیلات اشتغال زندانیان نیازمند را حسب توانمندی در بخش‌های کشاورزی، خدماتی و صنعتی استان با ساماندهی اشتغال گروهی توسعه دهیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *