اجمالی| نشست خبری سخنگوی قوه‌ قضاییه

عوامل متعددی از سرکردگان حادثه تروریستی کرمان بازداشت شدند/ آخرین وضعیت پرونده تخلفات مدیران سابق بانک مرکزی

13:34 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۸۲۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
عوامل متعددی از سرکردگان حادثه تروریستی کرمان بازداشت شدند/ آخرین وضعیت پرونده تخلفات مدیران سابق بانک مرکزی
نشست خبری سخنگوی قوه‌ قضاییه با حضور خبرنگاران برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز سه‌شنبه ( ۲۶ دی‌ماه) با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار شد.

این نشست از طریق تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت به آدرس https://www.aparat.com/simayeedalat/live به صورت زنده پخش شد.

سخنگوی قوه قضاییه با تبریک حلول ماه رجب در رابطه با حادثه تروریستی در سالگرد شهادت شهید سلیمانی گفت: دستگاه قضایی با دستور ویژه به سرانجام رساندن حادثه تروریستی کرمان را با کمال اقتدار دنبال کرده است که در پی آن ضابطان قضایی در حال جمع‌آوری اطلاعات و تحقیقات امنیتی بوده و عوامل متعددی از سرکردگان این جنایت بازداشت شده و یا در مرحله شناسایی قرار دارند.

در ادامه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا در این نشست خبری و پاسخ‌های وی به خبرنگاران به صورت اجمالی از نظر می‌گذرد.

 

جرئیاتی از پرونده مدیران سابق بورس
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۲

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده مدیران سابق بورس گفت: پس از تشکیل پرونده برای ۶ نفر از مدیران وقت در حوزه بورس، اتهامات این مدیران تفهیم و قرار قانونی صادر می‌شود. پرونده متضمن کیفرخواست به دادگاه کیفری ۲ دادگاه مجمتع قضایی ویژه جرایم اقتصادی ارسال می‌شود. ۳ جلسه دادرسی این پرونده تشکیل شده است؛ جلسه بعدی ۲۴ بهمن امسال است. قسمت دیگر پرونده که مفتوح است مربوط به کارگزاران بورس است که در شعبه بازپرسی مطرح رسیدگی است.

حسین فریدون پرونده مفتوح کیفری ندارد
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۱۴:۴۱

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون گفت: وی در حال تحمل کیفر حبس است و پرونده مفتوح کیفری ندارد.

«پیش نویس اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای» امروز تقدیم رئیس قوه قضاییه شده است
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۱۴:۲۶

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره هک اسنپ فود و اقدامات دستگاه قضا در حفاظت از اطلاعات مردم گفت: این مهم از طریق دادستانی کل کشور و سازمان بازرسی در دستگاه‌های اجرایی و خدماتی غیردولتی در فضای مجازی در دستورکار است. علاوه بر افزایش نظارت‌ها در برخی از کاستی‌ها و خلاهای قانونی اهتمام کردیم که این موارد را احصا کردیم.  «پیش نویس اصلاح قانون جرایم رایانه‌ای» در مورد حفاظت از داده‌ها و سامانه‌های حیاتی حساس و مهم،  مسئولیت کیفری ناشی از قصور و تقصیر در حفاظت از داده‌ها تهیه شده و امروز تقدیم ریاست قوه قضاییه شده است.

پرونده شهید «آرمان علی‌وردی» به کجا رسید؟
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۱۴:۱۸

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده شهید آرمان علی وردی گفت: جلسات دادرسی مربوط به اتهامات این پرونده به پایان رسیده است و قضات در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران در حال انشای رای و اتخاذ تصمیم نهایی هستند و مراتب مطابق مقررات اطلاع رسانی خواهد شد و اتهاماتی که برای این متهمان این پرونده در نظر گرفته شده است محاربه، مشارکت در قتل و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور است.

آخرین وضعیت پرونده تخلفات مدیران سابق بانک مرکزی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۰

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده تخلفات مدیران سابق بانک مرکزی (سیف، عراقچی و چند مدیر دیگر) در نشست خبری گفت: این پرونده با پذیرش تقاضای اعاده دادرسی موضوع ماده  474 نسبت به این افراد پرونده از سوی دیوان عالی اتخاذ تصمیم شده و پرونده‌های مطروحه به منظور اتخاذ تصمیم قانونی به دادگستری استان تهران ارسال شده است و در  شعبه هم عرض مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی مورد اتخاذ تصمیم قرار خواهد گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *