وضعیت غزه در چهارمین ماه تجاوز رژیم صهیونیستی؛ بیش از ۹۰ هزار نفر قربانی شدند

13:07 - 18 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۵۶۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت غزه در چهارمین ماه تجاوز رژیم صهیونیستی؛ بیش از ۹۰ هزار نفر قربانی شدند
رژیم صهیونیستی در طول بیش از ۳ ماه تجاوز خود به نوار غزه، جنایت‌های فاجعه‌‎باری را در بزرگ‌ترین زندان روباز جهان رقم زده است.

خبرگزاری میزان – ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) در بیانیه‌ای که به‌تازگی منتشر شده، فاش کرد در حالی که نسل‌کشی رژیم صهیونیستی وارد چهارمین ماه متوالی خود می‌شود، حدود ۴ درصد از کل جمعیت نوار غزه -بیش از ۹۰ هزار نفر - اکنون کشته، مجروح یا مفقود شده‌اند.

تخریب ۷۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی غزه

حملات مداوم هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی حدود ۷۰ درصد از تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی نوار غزه را از آغاز تجاوز در ماه اکتبر گذشته تخریب کرده و هدف آشکار رژیم صهیونیستی از اجرای مجازات دسته‌جمعی علیه کل جمعیت نوار غزه است؛ منطقه‌ای که از ۱۷ سال پیش در محاصره بوده، قابل سکونت نیست و رژیم صهیونیستی صد‌ها هزار غیرنظامی را به سمت آوارگی اجباری و دسته‌جمعی سوق می‌دهد.

یورو-مد مانیتور تاکید کرده که بیش از ۳۰ هزار فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی تا پنجشنبه گذشته به شهادت رسیده‌اند که بیش از ۲۸ هزار غیرنظامی از جمله آن‌ها هستند.

روایتی از وضعیت غزه در چهارمین ماه تجاوز رژیم صهیونیستی

این آمار شامل بیش از ۱۲ هزار کودک، بیش از ۶ هزار زن، ۲۴۱ کارمند بهداشتی و پزشکی و ۱۰۵ روزنامه‌نگار است، حدود ۵۹ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که حال بسیاری از آن‌ها وخیم است.

علاوه بر آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین، این آمار شامل افرادی است که در زیر آوار ساختمان‌های مورد اصابت حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی مدفون و ناپدید شده‌اند.

امید به زنده ماندن بسیاری از این افراد در زیر آوار وجود ندارد و صد‌ها جسد قابل بازیابی نیست، به‌ویژه در مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی تهاجمات زمینی انجام داده و جاده‌ها را تخریب کرده است.

۱.۹ میلیون آواره در غزه

حدود ۱.۹ میلیون فلسطینی از منازل و مناطق مسکونی خود در نوار غزه به دلیل کمبود سرپناه‌های امن آواره شده‌اند، زیرا حدود ۶۸ هزار واحد مسکونی به‌طور کامل ویران شده و ۱۸۰ هزار واحد مسکونی نیز به‌طور جزئی آسیب دیده‌اند.

تأسیساتی که رژیم صهیونیستی در جریان حملات مداوم خود هدف قرار داده است شامل ۳۱۸ مدرسه، هزار و ۶۱۲ تاسیسات صنعتی، ۱۶۹ مرکز بهداشتی شامل ۲۳ بیمارستان، ۵۷ درمانگاه و ۸۹ آمبولانس، ۲۰۱ مسجد، ۳ کلیسا و ۱۶۹ دفتر مطبوعاتی است.

روایتی از وضعیت غزه در چهارمین ماه تجاوز رژیم صهیونیستی

تشدید حملات رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی به تشدید حملات نظامی خود علیه غیرنظامیان فلسطینی در تلاشی آشکار برای گسترش قلمرو خود به کل نوار غزه ادامه می‌دهد و بیشتر جمعیت نوار غزه را با نقض قوانین بین‌المللی ریشه‌کن می‌کند و این احتمالا به جنایت‌های جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی تبدیل شده است.

رژیم صهیونیستی علاوه بر حملات مرگبار و بدون تبعیض که اصول ضرورت و تناسب را نادیده می‌گیرد، از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

این رژیم همچنین ورود تجهیزات بشردوستانه به نوار غزه را بیشتر و بیشتر ممنوع می‌کند تا مردم را تحت سلطه خود درآورد و آن‌ها را مجبور به تخلیه سرزمین خود کند.

رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد تا به‌عنوان نوعی انتقام و مجازات دسته‌جمعی، تلفات، خسارات مادی و ویرانی هرچه بیشتر را به همراه داشته باشد.

این برخلاف قوانین بین‌المللی بشردوستانه، کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو است و طبق اساسنامه رم، که بر دادگاه کیفری بین‌المللی حاکم است، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی قوانین بشردوستانه بین‌المللی را آشکارا نقض کرده است، که آسیب به اموال را به عنوان اقدام پیشگیرانه و تخریب اموال را به‌عنوان ابزار بازدارندگی، حتی برای اهداف نظامی، ممنوع می‌کند.

سازمان ملل و دادستان دیوان کیفری بین‌المللی باید نقض‌هایی را که از زمان آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه به‌طور گسترده مستند شده است، بررسی کنند و به سیاست معافیت از مجازات که این رژیم از آن بهره‌مند است، پایان دهند.

جامعه بین‌المللی باید مطمئن می‌شود که عاملان نقض حقوق بشر پاسخگو هستند و همچنین تضمین کند که همه قربانیان غرامت دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *