شهید سلیمانی؛ شخصیتی تاثیرگذار در برابر تروریسم

10:40 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۶۹۴
شهید سلیمانی؛ شخصیتی تاثیرگذار در برابر تروریسم
کارشناسان بین‌المللی بر نقش سردار قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه تاکید دارند.

خبرگزاری میزان - شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از تاثیرگذارترین افراد در مبارزه با تروریسم در منطقه، و عامل از بین رفتن داعش بود.

این موضوعی است که حتی کارشناسان و تحلیل‌گران غربی نیز به آن اذعان کرده‌اند.

پایگاه تحلیلی جی‌تی‌ان۲۴ در مقاله‌ای درباره تاثیر سردار سلیمانی در روند مبارزه با تروریسم، نوشت: فرماندهی استراتژیک سردار سلیمانی، نیرویی تعیین‌کننده در شکست داعش، تغییر شکل خاورمیانه و بر جای گذاشتن اثری پاک نشدنی در تاریخ بود.

این پایگاه، می‎گوید: در چشم‌انداز پرآشوب خاورمیانه، یک نام به‌عنوان نیرویی پرقدرت در برابر پیدایش داعش طنین‌انداز شد؛ سردار قاسم سلیمانی. فرماندهی استراتژیک سردار سلیمانی از مکان‌های غیرمنتظره در کمپ بوکا گرفته تا لحظات مهم موصل و تکریت می‌درخشد.

به نوشته نگارنده، توانایی سردار سلیمانی در متحد کردن جناح‌های متفاوت، فراتر رفتن از شکاف‌های فرقه‌ای و سازماندهی حملات موفقیت‌آمیز وی را نه تنها به‌عنوان یک استراتژیست نظامی، بلکه به‌عنوان یک دیپلمات کاریزماتیک برجسته کرد.

این پایگاه، می‎افزاید: فرماندهی راهبردی سردار سلیمانی نقش اساسی در خنثی کردن پیشروی داعش و برهم زدن برنامه‌های آن داشت. با هدایت نظامی تخصصی وی، بغداد و اربیل از تصرف مصون ماندند و دفع موفقیت‌آمیز حملات داعش انجام شد. به‌رسمیت شناختن سردار سلیمانی به‌عنوان یک «فرمانده منحصربه‌فرد» ناشی از هماهنگی ماهرانه او با نیرو‌های مختلف بود که نمونه آن در عملیات مشترک علیه داعش دیده شد.

به نوشته نگارنده، شکست داعش بی‌تردید نتیجه همکاری استثنایی ارتش عراق و دیگر نیرو‌ها و گواهی بر تلاش‌های تزلزل‌ناپذیر سردار سلیمانی و هوش راهبردی وی در نبرد علیه این گروه تروریستی بود.

پایگاه سان‎نیوز هم در مقاله‌ای درباره نقش سردار سلیمانی در نبرد با تروریسم و محبوبت وی، نوشت: سردار سلیمانی پرچم‌دار مبارزه با داعش در منطقه خاورمیانه بود. وی با ارزش‌ترین دارایی خود یعنی جانش را در این راه فدا کرد.

به نوشته این پایگاه، شهید سلیمانی معمار جبهه مقاومت در شرق و غرب جهان بوده و نقش او در تسریع مفهوم متفاوت «نظم نوین جهانی» او را به قهرمانی جاودانه تبدیل کرد.

نگارنده، می‎گوید: شهید سلیمانی امید و چشم‌انداز پیروزی فراملی، فرامذهبی و فرامنطقه‌ای در جبهه جهانی مقاومت را به ارمغان آورد. همچنین فرماندهی او شکست هژمونی مستکبران و استعمارگران را با کسب پیروزی‌های مکرر در برابر آن‌ها به‌همراه داشت.

پایگاه بی‌ان‌ان هم در مطلبی درباره محبوبیت شهید سردار سلیمانی در کشور‌های دیگر، با اشاره ویژه به سوریه، نوشت: در میان مردم سوریه، روایتی که پیرامون سلیمانی وجود دارد، روایتی از احترام و قدردانی است. از وی به‌عنوان یک قهرمان فداکار امنیت منطقه‌ای یاد می‌شود که جان خود را در مبارزه با تروریسم از دست داد. 

این پایگاه، افزود: تعهد او به ثبات و حاکمیت سوریه، همراه با فداکاری تزلزل‌ناپذیر او برای مبارزه با گروه‌های تروریستی، جایگاه او را به‌عنوان یک قهرمان در میان بسیاری در این کشور مستحکم کرده است.

نویسنده این مطلب می‎گوید: نفوذ سردار سلیمانی بسیار فراتر از تاکتیک‌های نظامی بود. اقدامات وی در شکل دادن به چشم‌انداز منطقه بسیار مهم بود. سردار سلیمانی کمک‌های اساسی به دولت عراق در مبارزه با داعش کرد و نقش اساسی در خط مقاومت از صنعا یمن تا فلسطین اشغالی ایفا کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *