رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی: تقویت روند اعمال نظارت‌ها بر نوار مرزی ضروری است

15:53 - 11 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۳۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی: تقویت روند اعمال نظارت‌ها بر نوار مرزی ضروری است
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه قضایی راز و جرگلان بازدید و بر ضرورت تقویت روند اعمال نظارت ها بر نوار مرزی و همچنین بازدارندگی قوانین موضوعه در این حوزه تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- همزمان با دور دوم سفر های مسئولان قضایی دادگستری خراسان شمالی به حوزه های قضایی استان،حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، این بار شهرستان رازوجرگلان را بعنوان مقصد سفر انتخاب و بطور سرزده از این حوزه قضایی بازدید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده در این بازدید میدانی ضمن ارزیابی عملکرد دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شورا‌های حل اختلاف راز و جرگلان، در دیدار با مدیران این حوزه قضایی مهمترین مشکلات مبتلابه را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، ضمن تأکید مضاعف بر ضرورت کاهش مدت زمان رسیدگی‌های قضایی، رفع اطاله دادرسی و تقویت سازوکار‌های پیشگیری از وقوع جرم،از تلاش های مدیران این حوزه‌قضایی در راستای ارتقاء کمی و کیفی آمار صلح و سازش خاصی در جوامع روستایی و اهتمام جدی در مسیر صیانت از حقوق عامه قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در ادامه با تنی چند از مراجعین نیز گفتگو و در راستای تداوم روند پیگیری ها، دستور‌های مقتضی صادر کرد.

وی پس از گفتگوی تفصیلی با رستمیان،دادستان عمومی و انقلاب رازوجرگلان به برخی آسیب های اجتماعی و جرایم خاص این منطقه اشاره و تصریح کرد: به نظر می‌رسد اختلافات خانوادگی،مواد مخدر،تخریب اراضي ملی و منابع طبيعي و عبور غیرمجاز از مرز از جمله حوزه هایی است که در بستر برخی مشکلات ساختاری و آسیب های فرهنگی و اجتماعی شکل می گیرد و یا بعضا از ضعف های نظارتی ناشی می شود و طبعا حصول موفقیت به منظور کاهش این موارد، حسب مورد ارتقای سازوکارهای پیشگیرانه و بازدارنده و همچنین بطور ویژه تقویت روند اعمال نظارت ها را می طلبد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده با تأکید مضاعف بر ضرورت اصلاح قوانین موجود و تغییر نوع مجازات های پیش بینی شده از سوي قانونگذار درباره نحوه مقابله با جرام مرتبط با ترددهای غیرمجاز مرزی به منظور ایجاد بازدارندگی های لازم ؛ از مدیران حوزه قضایی رازوجرگلان خواست در شرایط فعلی با برنامه ریزی هدفمند و برگزاری نشست های مشترک تعاملی قضایی و انتظامی با مرزبانان در جهت اجرای موازین حوزه های پیشگیرانه بطور جدی تر ورود کنند و این اهداف را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کنند.

وی با اشاره به امتداد ۲۰۱ کیلومتری مرز مشترک با کشور همجوار اظهار کرد:این طول نوار مرزی می تواند بعنوان یک ظرفیت بسیار مهم و ارزشمند و در عین حال فرصت مناسب جهت مبادلات تجاری مرزنشینان از طریق مجاری قانونی البته در سایه ایجاد زیرساخت‌های مناسب مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد.

گفتنی است ملاحظه تعدادی از پرونده‌های جریانی و مختومه و به ویژه زندانی دار و ارائه تذکرات، توصیه‌ها و ارشادات لازم به کارکنان برخی قسمت ها،تجلیل و تقدیر از عملکرد یکی از کارکنان برتر و همچنین دیدار جداگانه و چهره به چهره با قضات و کارمندان اداری از دیگر اقدامات رئیس کل دادگستری استان در جریان این سفر بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *