"پاکستان" خواستار ایفای نقش همسایگان در تحقق صلح افغانستان شد

18:14 - 21 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۵۱۵۰
وزیر امور خارجه پاکستان با درخواست از همه طرف های درگیر در پروسه صلح افغانستان برای همکاری و تعامل، گفت: کشورهای منطقه از جمله ایران، هند و تاجیکستان باید در حل مناقشه افغانستان ایفای نقش کنند.

به گزارش گروه بین الملل ، شاه محمود قریشی در سخنرانی خود در مجلس ملی پاکستان، همکاری همه ایفا کنندگان نقش در سطح منطقه ای برای تحقق آشتی در افغانستان را خواستار شد.
وی اضافه کرد:نمی توان تمامی مسئولیت را به عهده پاکستان گذاشت و با توجه به حضور هند در افغانستان، همکاری دهلی نیاز است.

وزیر امور خارجه با ادعای پیشرفت در مذاکرات افغانستان، گفت که دو تا سه ملاقات در قطر و امارات متحده عربی در این خصوص انجام شده است.

قریشی اخیرا نیز در سخنرانی در شهر مولتان پاکستان گفته بود که دولت اسلام آباد، خواهان گفت و گوهای سیاسی برای پایان دادن به تنش داخلی افغانستان است و عقیده دارد هیچ راه حل نظامی برای آن وجود ندارد.

وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با خبرنگاران در شهر مولتان گفته بود:پاکستان از پروسه صلح و آشتی در افغانستان به رهبری و مالکیت مردم آن حمایت می کند و نقش مثبت خود را برای بازگردانی صلح و ثبات به کشور همسایه اش ایفا خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا نیز با موضع پاکستان در زمینه آغاز مذاکرات صلح در افغانستان موافقت کرده و با انتصاب «زلمای خلیل زاد» بعنوان نماینده ویژه برای افغانستان، در حال بررسی این موضوع است.

وی مدعی شد: در جریان سفر اخیر «زلمی خلیل زاد» به پاکستان گفت و گوهای سازنده ای بین مقامات دو کشور انجام گرفت.

وزیر خارجه پاکستان گفت: حتی دولت افغانستان که پیش از این آماده گفت و گو با طالبان نبود، در حال حاضر در حال بررسی این گزینه است.

وی افزود: نشستی بین نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در قطر برای بررسی یافتن راه حل برای مناقشه افغانستان برگزار شده است و دولت پاکستان فعالیت های خود را برای تسهیل پروسه صلح افغانستان ادامه می دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *