وضعیت بحرانی کودکان بدون همراه در نوار غزه

9:02 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۵۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
وضعیت بحرانی کودکان بدون همراه در  نوار غزه
کودکان در نوار غزه که خانواده خود را از دست داده‎اند و کسی برای مراقبت از آنها وجود ندارد، در وضعیت بحرانی و فاجعه‌باری قرار دارند.

خبرگزاری میزان – کودکان غزه در جنگ ۷۰ روزه اخیر تاکنون بیشترین تاثیر را از حملات رژیم صهیونیستی متحمل شده‌اند.

هزاران نفر از کودکان غزه در هفته‌های اخیر به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند، بسیاری از آن‌ها دچار معلولیت شده‌اند، برخی در زیر آوار مدفون هستند و برخی دیگر خانواده‌های خود را از دست داده‌اند و کسی برای مراقبت از آن‌ها وجود ندارد.

تعداد فزاینده‌ای از کودکان غزه در حال حاضر وجود دارند که پدر و مادر و در برخی موارد تمام خانواده‌های خود را در جنگ از دست داده‌اند و اقوام دور، دوستان یا حتی غریبه‌ها از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

یونس العجله، یک پزشک که در مراقبت از کودکان خردسال در نوار غزه نقش دارد، گفت که بسیاری از کودکان به تنهایی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این پزشک فلسطینی می‌گوید: بسیاری از کودکانی که به بیمارستان شهدای الاقصی می‌آیند، نام آن‌ها را نمی‌دانیم؛ تا زمانی که یکی از بستگانشان بیاید و آن‌ها را بشناسد، روی پرونده‌های ورودی آن‌ها «ناشناس» می‌نویسیم، بسیاری از آن‌ها همه اقوام خود را از دست داده‌اند.

وضعیت بحرانی کودکان بدون همراه در غزه

بیانیه یونیسف درباره وضعیت کودکان غزه

جیمز الدر، سخنگوی ارشد یونیسف، آژانس کودکان سازمان ملل، گفت که به دلیل تعداد زیادی از افراد کشته شده و شرایط ناامیدکنند، تعیین تعداد کودکان یتیم غزه که کسی برای مراقبت از آن‌ها وجود ندارد دشوار است.

او گفت: بسیاری از کودکان هستند که هم پدر و هم مادر خود را از دست داده‌اند، اما بدتر از آن، آن‌ها کل خانواده‌ها را از دست دادند.

او گفت که اقوام یا همسایگان معمولا برای مراقبت از کودکان یتیم پیش‌قدم می‌شوند، اگرچه موارد آنقدر شدید بود که هیچ‌کس برای انجام این کار زنده نبود.

جیمز الدر گفت: من با کودکانی ملاقات کرده‌ام، معمولاً در بیمارستان‌ها، چون وقتی خانه‌شان آسیب دیده بود، مادر، پدر، پدربزرگ و مادربزرگ‌شان، خاله‌ها، عمه‌ها، خواهر و برادرها، همه را از دست داده بودند. وقتی یک کودک آخرین عضو خانواده است که بازمانده است، آنگاه شما یک مشکل واقعی دارید.

وضعیت بحرانی کودکان بدون همراه در غزه

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی که با ادعای نابودی حماس، یورش خود را به نوار غزه آغاز کرده، تمامی جمعیت این باریکه را هدف حملات و بمباران خود قرار می‌دهد و تاکنون حدود ۱۹ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

جما کانل، یک امدادگر سازمان ملل که از بیمارستان دیرالبلح بازدید می‌کرد، گفت که با بسیاری از کودکان آسیب دیده ملاقات کرده است که مجروح، گرسنه، ترسیده و در بسیاری از موارد داغدار شده بودند.

وی می‌گوید که بسیاری از آن‌ها شاهد مرگ خواهر و برادر والدینشان بوده‌اند.

وضعیت بحرانی کودکان بدون همراه در غزه

کانل گفت: دیروز با دختر جوانی حدودا ۴ ساله آشنا شدم که به دلیل آنچه دیده بود نمی‌توانست صحبت کند، او حتی نتوانست نامش را بگوید، او بسیار ترسیده بود.

صد‌ها هزار کودک فلسطینی مستقیما تحت تأثیر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه قرار گرفته‎اند، از آوارگی گرفته تا مجروح یا کشته شدن.

براساس گزارش ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه، از ۷ اکتبر، بیش از ۱۰ هزار کودک شهید شهید یا زیر آوار گم شده‎اند و گمان می‌رود که آن‌ها نیز به شهادت رسیده باشند. دستکم ۲۴ هزار کودک یک یا هر دو والدین خود را در حملات رژیم صهیونیستی از دست داده‌اند و حدود ۱۸ هزار نفر مجروح شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

نزدیک به نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری نوار غزه -۴۷ درصد- زیر ۱۸ سال سن دارند و اکثریت آن‌ها در طول عمر کوتاه خود دستکم ۴ حمله رژیم صهیونیستی را پشت سر گذاشته‌اند.

با توجه به محاصره‌ای که رژیم صهیونیستی بر مناطق ساحلی تحمیل کرده است، کودکان نیز با خطر گرسنگی مواجه هستند، به‌ویژه در شمال غزه، جایی که به‌طور متوسط یک وعده غذایی در روز می‌خورند.

علاوه بر این، فقدان آب آشامیدنی تمیز، شرایط شلوغ و فقدان سرویس بهداشتی در مدارس تحت مدیریت سازمان ملل، جایی که بسیاری از آوارگان در جست‌وجوی سرپناه هستند، منجر به شیوع بیماری‌های عفونی شده است که کودکان به‌ویژه در معرض آن هستند.

تاریک‌ترین ساعات بشریت

به گفته وزارت بهداشت غزه، در طول حدود ۷۰ روز گذشته، حدود ۱۹ هزار فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند که بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ کودک از جمله آن‌ها هستند و این بدان معناست که در هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی کشته می‌شود و سازمان بهداشت جهانی این وضعیت را به عنوان «تاریک‌ترین ساعت بشریت» توصیف می‌کند.

علیرغم اینکه دبیر کل سازمان ملل در ۳۱ اکتبر گفت که غزه به «قبرستان کودکان و جهنم زندگی برای دیگران تبدیل شده است»، تهاجم و حمله زمینی رژیم صهیونیستی ادامه یافته و هیچ نشانه‌ای از کاهش آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/



معصومه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
سلام چرا سازمان ملل کاری نمی کند و چرا جنایتکاران جنگی در غزه محاکمه نمی شوند و کجایند مدافعان حقوق بشر .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *