درباره شرکت‌‌های پردرآمد جهان در سال ۲۰۲۳ چه می‌دانیم

8:45 - 24 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۲۵۹
درباره شرکت‌‌های پردرآمد جهان در سال ۲۰۲۳ چه می‌دانیم
شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، آلفابت و آمازون بیشترین درآمد‌ها را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند.

خبرگزاری میزان - شرکت‌های بزرگ جهان از نظر ارزش بازار در طیف وسیعی از بخش‌های مختلف از جمله فناوری، خدمات ارتباطی، انرژی، چرخه‌های مصرف‌کننده و خدمات مالی فعالیت می‌کنند. 

بیشتر شرکت‌هایی که در فهرست ۱۰ شرکت برتر قرار داده شدند، صد‌ها میلیارد دلار درآمد سالانه دارند. با این حال، تعداد کمی از شرکت‌ها در این فهرست وجود دارند که کمتر از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد سالانه به دست می‌آورند. این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به رشد احتمالی این شرکت‌ها در مقایسه با سایر شرکت‌ها خوش‌بین هستند. 

شرکت‌ها براساس فهرست موسسه تریدینگ‌ویو و ارزش بازار رتبه‌بندی شده‌اند.

در ادامه معروف‌ترین این شرکت‌ها معرفی شده‌اند.

شرکت اَپِل

اپل در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد. این شرکت طیفی گسترده‌ از محصولات فناوری، از جمله تلفن‌های همراه هوشمند، رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، دستگاه‌های سرگرمی خانگی و ... را طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌کند. 

ارزش بازار این شرکت ۲.۹۷ تریلیون دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۳۸۳ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۹۷ میلیارد دلار بوده است.

مایکروسافت

مایکروسافت که در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد، یک توسعه‌دهنده و مجوزدهنده جهانی در حوزه نرم‌افزار، دستگاه‌ها و خدمات است. این شرکت به دلیل عرضه نرم‌افزار ویندوز و آفیس و همچنین سخت‌افزار سرگرمی ایکس‌باکس خود به خوبی شناخته شده است. این شرکت سهم فزاینده‌ای از سود و درآمد خود را از خدمات رایانش ابری به دست می‌آورد.

ارزش بازار این شرکت ۲.۸۱ تریلیون دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت بیش از ۲۱۸ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۷۷ میلیارد دلار بوده است.

آرامکو

شرکت نفت عربستان که بیشتر با نام آرامکو شناخته می‌شود، در سال ۱۹۳۳ تاسیس شد و یک شرکت نفت و گاز یکپارچه مستقر در عربستان است. آرامکو عربستان همچنین در حوزه تجارت مواد شیمیایی فعالیت دارد.

ارزش بازار این شرکت ۲.۱۵ تریلیون دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۵۰۱ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۱۲۶ میلیارد دلار بوده است.

آلفابت

آلفابت شرکت مادر گوگل، موتور جست‌وجوی غالب در بازار جهانی است. این شرکت در سال ۱۹۹۸ تاسیس شد.

آلفابت طیف وسیعی از فناوری‌ها و خدمات دیجیتالی از جمله جست‌وجو، سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند اندروید، مرورگر کروم، سرویس‌های جیمیل، پلتفرم ذخیره‌سازی فایل‌های آنلاین گوگل درایو، گوگل‌مپس، فروشگاه برنامه گوگل‌پلی و یوتیوب را عرضه می‌کند. 

ارزش بازار این شرکت ۱.۷۴ تریلیون دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۲۹۶ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۶۶ میلیارد دلار بوده است. 

آمازون

شرکت آمازون که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد، یک خرده‌فروش تجارت الکترونیک است که طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در سطح جهانی به فروش می‌رساند و بزرگترین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در جهان است. 

ارزش بازار این شرکت ۱.۵۲ تریلیون دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۵۵۴ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۲۰.۸ میلیارد دلار بوده است. 

انویدیا

شرکا انویدیا که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد، پردازنده‌های گرافیکی و نرم‌افزار‌های مرتبط را طراحی و توسعه می‌دهد. انویدیا شرکتی پیشگام در توسعه واحد پردازش گرافیکی (GPU) بود که کاربرد‌های اولیه آن در گرافیک رایانه شخصی و بازی‌های ویدیویی به چشم می‌خورد. اکنون قابلیت‌های GPU برای استفاده در هوش مصنوعی و برنامه‌های یادگیری ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارزش بازار این شرکت ۱.۲۰ تریلیون دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۴۴ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۱۸.۸۹ میلیارد دلار بوده است. 

متا

شرکت متا پلتفرم که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد، مالک فیس‌بوک، بزرگ‌ترین شبکه رسانه اجتماعی جهان است. متا محصولات و پلتفرم‌های دیجیتالی را ارائه می‌کند که افراد و مشاغل را قادر می‌سازد تا از طریق دستگاه‌های تلفن همراه، رایانه‌های شخصی، هدست‌های واقعیت مجازی و دستگاه‌های خانگی با افراد دیگر در ارتباط باشند. 

ارزش بازار این شرکت ۸۷۷ میلیارد دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۲۹.۷۳ میلیارد دلار بوده است. 

تسلا

شرکت تسلا که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد، یک شرکت تولید‌کننده پیشرو در حوزه خودرو‌های الکتریکی است.

ارزش بازار این شرکت ۷۴۴ میلیارد دلار ارزیابی شده است. درآمد این شرکت در یک سال گذشته بیش از ۹۵ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۱۰.۷۹ میلیارد دلار بوده است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *