مسابقات قرآنی زندانیان منطقه ۷ کشور به میزبانی یزد آغاز شد

9:40 - 22 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۱۲۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسابقات قرآنی زندانیان منطقه ۷ کشور به میزبانی یزد آغاز شد
آئین آغازین مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآن کریم ویژه زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت به میزبانی اداره کل زندان‌های استان یزد برگزار شد.

خبرگزاری میزان_ در آئینی که با حضور سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد، عرشیان معاون دادگستری استان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، مرحله منطقه‌ای مسابقات قرآنی زندانیان و مددجویان کانون اصلاح و تربیت منطقه ۷ کشور با حضور مددجویان استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و بندرعباس آغاز شد.

رضا مقبلی مدیرکل زندان‌های استان یزد در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش قرآن در اصلاح و تربیت مددجویان و همچنین تاکید نظریه اسلام درباره نگهداری زندانیان گفت: از مهمترین اهداف سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت مددجویان است، هرچند تحقق اصلاح و تربیت مطلق، فرآیندی دشوار به نظر می‌رسد اما خوشبختانه در زندان‌های ما این مهم به صورت نسبی محقق شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه ۳۲ سوره مائده گفت: آرم سازمان زندان‌ها مزین به یک شعار اصلی ما در اصلاح و تربیت است و امروز شاهد هستیم در زندان‌های کشور مددجویان حافظ یک تا ۳۰ جزء قرآن کریم شدند و با یاری جستن از قرآن و تمسک به اهل‌بیت در مسیر صحیح تربیتی قرار گرفته‌اند.

مقبلی افزود: ما وظیفه داریم زمینه‌ای فراهم کنیم تا مددجویان به این ریسمان الهی و حبل‌المتین نزدیک شوند و از فرصت‌هایی که دارند، به خوبی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است عنوان کرد: در زندان‌های استان یزد ۶۲۰ نفر حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم هستند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد تدبیر و توجه به آیات قرآن را لازمه تغییر در انسان‌ها دانست و افزود: تبلیغ سیره عملی زندگی پیامبر و ائمه اطهار، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و ما مربیان اصلاح و تربیت در برابر مددجویان وظیفه داریم معلمان تربیتی باشیم.

وی در رابطه با شیوه‌ی برگزاری این مسابقات و نحوه میزبانی استان یزد اظهار داشت: این مسابقات در ۱۴ رشته‌ آقایان و ۱۱ رشته بانوان به صورت مجازی در ۲ گروه بانوان و آقایان بزرگسال و همچنین در بین مددجویان کانون‌های اصلاح و تربیت نیز در ۲ گروه پسران و دختران برگزار می‌شود.

انتهای خبر/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *