بی‌خانمانی؛ هدیه کریسمس انگلیس به پناهجویان

12:58 - 08 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۶۹۳۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی‌خانمانی؛ هدیه کریسمس انگلیس به پناهجویان
ده‌ها هزار پناهجو در انگلیس در آستانه فرا رسیدن زمستان در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

خبرگزاری میزان – گسترش معضل بی‌خانمانی پناهجویان و مهاجران در انگلیس در آستانه فرا رسیدن زمستان نگرانی‌های حقوق بشری جدی را در این باره رقم زده است؛ این در حالی است که انگلیس در سال‌‎های اخیر از موج گسترده بی‌خانمانی در سطح جمعیت عمومی نیز رنج می‌برد.

به گزارش «گاردین»، نهاد‌های حقوق بشری انگلیس اعلام کردند که ده‌ها هزار پناهجو در انگلیس در آستانه تعطیلات سال نو با خطر بی‌خانمانی مواجه شده‌اند.

براساس اعلام این نهاد‌های حقوق بشری، یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، ناتوانی و ناکامی دولت انگلیس در رسیدگی به پرونده افراد دارای وضعیت پناهندگی است.

آن‌ها تاکید دارند که وزارت کشور دولت «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس در حالی در مسیر دشوارتر کردن سیاست‌های مهاجرتی و پناهجویی گام بر می‌دارد که وضعیت این اقشار آسیب‌پذیر در این کشور بیشتر از هر زمانی با چالش مواجه شده است.

نهاد‌های فعال در زمینه حقوق پناهجویان در انگلیس از این وضعیت با عنوان «طوفان کامل» یاد کرده و اعلام می‌کنند که دولت انگلیس تا پایان سال فرصت دارد تا به حدود ۱۰۰ هزار پرونده پناهندگی پایان دهد.

مدیر یکی از این نهاد‌ها گفت: هزاران پناهجو در زمستان امسال ناچار به خوابیدن در خیابان‌ها هستند؛ تقاضا برای اسکان موقت به بالاترین حد خود رسیده است؛ دولت نباید هیچ پناهجویی را در آستانه رسیدن تعطیلات سال نو از اقامتگاه‌های موفت اخراج کند.

براساس گزارش این نهادها، دولت انگلیس بدون اطلاع‌رسانی و حمایت کافی از افراد دارای وضعیت پناهندگی، آن‌ها را از اقامتگاه‌های ویژه پناهجویان بیرون می‌کند و همین امر بی‌خانمانی آن‌ها را رقم می‌زند.

در برخی از موارد، شماری از پناهجویان در کمتر از یک هفته پیش از اخراج از اقامتگاه‌ها اخطار دریافت کرده‌اند؛ هرچند «رابرت جنریک»، وزیر مهاجرت انگلیس ادعا می‌کند که سیاست رسمی اخطار ۲۸ روز پیش از اخراج اجرا می‌شود.

صلیب سرخ انگلیس ماه گذشته اعلام کرد که تعداد افراد دارای وضعیت پناهندگی در انگلیس که دچار بی‌بضاعتی شده‌اند، از اوایل تابستان سال جاری بیش از ۲ برابر شده است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *