رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرونا همچنان یک تهدید جهانی است

10:41 - 01 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۷۵۴
کرونا همچنان یک تهدید جهانی است
کارشناسان سازمان بهداشت جهانی هشدار می‌دهند که با وجود کاهش شدت کرونا اما این ویروس همچنان یک تهدید به حساب می‌آید.

خبرگزاری میزان - «ماریا ون کرخو»، کارشناس سازمان بهداشت جهانی، گفت: ویروس کرونا در حال حاضر در همه کشور‌ها در حال گردش بوده و همچنان یک تهدید به حساب می‌آید.

وی می‎گوید: ما باید هوشیار باشیم، زیرا ویروس در حال گردش، تکامل و تغییر است.

«ون کرخوف» در طول همه‌گیری ویروس کرونا که در سال ۲۰۱۹ رخ داد، مدیریت فنی سازمان بهداشت جهانی را بر عهده داشت و اکنون مدیر موقت آمادگی و پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر سازمان ملل است. 

در حال حاضر سه سویه مورد مطالعه XBB.۱.۵، XXB.۱.۱۶ و EG.۵ و شش سویه تحت نظارت وجود دارد.

سویه‌های تحت نظر سویه‌هایی هستند که فعلا نگرانی کمتری را به همراه دارند.

یکی از شش مورد سویه‌های تحت نظارت، یعنی BA.۲.۸۶، در حال انتقال به دسته یک سویه مورد مطالعه است.

«ون کرخوف» در بخشی دیگر گفت: ما تغییری در شدت این سویه در مقایسه با سایر سویه‌های مختلف نمی‌بینیم، اما شاهد افزایش آهسته و پیوسته در شناسایی آن در سراسر جهان بوده‌ایم.

سازمان بهداشت جهانی همچنین در حال انتشار یک ارزیابی خطر جدید برای سویه EG.۵ است که نشان دهنده حدود نیمی از توالی‌های به اشتراک گذاشته شده در سطح جهانی است، البته این سازمان تغییری در شدت آن ثبت نکرده است. 

همه‌گیری کووید-۱۹ جان میلیون‌ها نفر را گرفته و تاثیر شدید اقتصادی و اجتماعی به بار آورد.

سازمان بهداشت جهانی در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۰ بهمن ۱۳۹۸) یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام و در نهایت در پنجم ماه می ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت) آن را لغو کرد. 

علاوه بر عفونت و بیماری حاد، این سازمان همچنین نگران اثرات بلندمدت ناشی از ابتلا به ویروس است که در مجموع به‌عنوان کووید طولانی یا شرایط پسا کووید شناخته می‌شود.

مقام بهداشت جهانی همچنین با اشاره به اینکه ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد واکسیناسیون با واکسن‌های ضدکووید-۱۹ خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: ۱۳.۵ میلیارد دوز واکسن کووید-۱۹ در سراسر جهان تزریق شده است. 

این کارشناس سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه مردم همزمان ممکن است به مووید-۱۹ و آنفلوانزا مبتلا شوند، از ساکنان در نیمکره شمالی خواست تا با نزدیک شدن به فصل زمستان هر دو واکسن را تزریق کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *