رئیس کل دادگستری گلستان: تلاش ما برگزاری انتخابات سالم و پرشور است

12:03 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۳۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری گلستان: تلاش ما برگزاری انتخابات سالم و پرشور است
رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه تلاش ما برگزاری سالم و پرشور انتخابات است، گفت: کاندیدا‌های انتخاباتی استان تاکنون اکثرا قانونمند عمل کردند و امیدواریم، این روند ادامه داشته باشد.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در هشتمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان گلستان با تاکید بر اینکه برگزاری انتخاباتی پرشور هدف همه ما است، افزود: همزمان که برای پرشور‌تر شدن انتخابات تلاش می‌کنیم برای برگزاری سالم آن نیز اقدامات پیشگیرانه در حال برنامه ریزی و انجام است.

وی افزود: در مرکز استان گلستان تاکنون ۸ جلسه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و در شهرستان‌های استان تاکنون ۴۶ جلسه درباره پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی تشکیل شده است.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز گلستان هم در این جلسه گفت: قانون می‌گوید افرادی که برای شرکت در انتخابات از سمت خود استعفا دادند، ظرف ۱۵ روز باید جایگزین این اشخاص در آن اداره معرفی شود و اگر این اتفاق نیفتد، جرم در اداره مربوطه اتفاق افتاده و باید رسیدگی شود.

علی مهاجر، رئیس ستاد انتخابات گلستان هم در این جلسه گفت: در مجموع از ۵۸۱ متقاضی نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۴۵۴ نفر در هیئت‌های اجرایی تایید صلاحیت، ۸۳ نفر رد صلاحیت و ۱۸ نفر نیز عدم احراز شدند.

بهمنی نژاد، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات گلستان هم گفت: ۲۶ نفر از افراد رد صلاحیت شده هیچ شکایتی ثبت نکردند و از گردونه انتخابات کنار رفتند.

وی افزود: آزمون کتبی متقاضیان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز فردا در قم برگزار می‌شود و داوطلبان پس از قبولی در این آزمون در آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *