رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قم برگزار شد

14:21 - 27 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۰۲۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قم برگزار شد
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، در مراسمی حسین نجف‌زاده را به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قم معارفه کرد.

خبرگزاری میزان_ رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، در مراسمی حسین نجف زاده را به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح قم معارفه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قم، با اشاره به این که در آستانه ولادت حضرت زینب (س) قرار داریم، گفت: از گذشته تا به امروز همواره ماجرای کربلا و سختی‌ها و مشکلاتی که بر سر اهل بیت (ع) خصوصا خاندان امام حسین (ع) آوردند نقل شده است، اما در قضیه سوریه و عراق و هجمه‌های داعش دست پرورده استکبار تا اندازه‌ای با قصه سر بریدن و سر بر بالای نیزه کردن‌ها آشنا شدیم.

وی با اشاره به زیارت قبور مطهر شهدای زینبیون و فاطمیون، بیان کرد: ۴۰۰ نفر از نیرو‌های تیپ زینبیون و فاطمیون در مکتب اهل بیت علیهم السلام و در راه پاسداری از حرم آن بزرگواران در سوریه و عراق به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاقان پور خاطرنشان کرد: اگر چه شهادت این عزیزان قابل قیاس با آنچه که بر امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت گذشت نیست، اما این شهدا به آن امام و شهدای کربلا اقتدا کردند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه شهدای تیپ زینبیون و فاطمیون «یا لیتنی کنت معکم» را با تمام وجود به منصه ظهور رساندند، اظهار کرد: در صحنه‌های شهادت این عزیزان آن سر بریدن‌ها و سر بر بالای نیزه کردن‌ها را دیدیم، اما آن مصیبتی که بر اهل بیت (ع) گذشته بود را کمتر درک کردیم تا به قصه غزه و ماجرای امروز غزه رسیدیم.

وی عنوان کرد: حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در یک باریکه و زندان دسته جمعی حدود ۳۵۰ کیلومتر مربعی زندانی شده اند و ۱۷ سال است که در محاصره به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان ادامه داد: امروز مردم مظلوم غزه به طور شبانه روزی از سوی رژیم اشغالگر سر تا پا مسلح مورد هجمه، جنایت و قبیح‌ترین اعمال خلاف قوانین حقوق بشر قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: در قضیه فلسطین و غزه گاهی برخی ژست روشنفکری به خودشان می‌گیرند و خودشان را در مسایل سیاسی همه کاره معرفی می‌کنند باید مراقب بود تا راه برای ما اشتباه ترسیم نکنند.

وی با بیان اینکه این عده به ظاهر روشنفکر می‌گویند چرا حماس با حمله به اسرائیلی‌ها آن‌ها را عصبانی کرد؟، تاکید کرد: در پاسخ باید گفت؛ رژیم صهیونسیتی خانه و سرزمین مردم فلسطین و غزه را اشغال کرده است ۱۷ سال است که آن‌ها را محاصره کرده و به آن‌ها اجازه استفاده از ضروریات زندگی نمی‌دهد بنابراین این حق ملت فلسطین و غزه است که از خود دفاع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان ابراز کرد: روزی امام امت به ما فرمود؛ «مواظب باشید جای شهید و جلاد را عوض نکنند»، اما امروز به لطف خداوند در سایه سار روشنگری‌هایی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مظلومیت مردم قهرمان غزه و اوج وحشی‌گری این رژیم سر تا پا مسلح، دنیا بر علیه این رژیم اشغالگر بسیج شده است.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور قیام مردم لندن در دفاع از مردم غزه را بی سابقه خواند و گفت: علی رغم این که رژیم غاصب تمام تبلیغات چی‌های و شبکه‌های خبری دنیا را در اختیار دارد، اما وزیر خارجه آن در به در راه افتاده تا تصویر نحس صهیونیست را در مقابل افکار عمومی خصوصا در اروپا تطهیر کند که نمی‌تواند اینچنین کاری کند.

وی با یادآوری بزرگترین ضربه اطلاعات رژیم صهیونسیتی در پی عملیات طوفان الاقصی، خاطرنشان کرد: در ۱۵ مهر امسال نه اسرائیل بلکه سازمان جاسوسی ام آی سیکس انگلستان، سی آی‌ای آمریکا و موساد اسراییلی‌ها چنان در این عملیات غافل گیر شدند که نمی‌دانستند در مقابله با حماس چه باید کنند.

این مقام قضایی کشور تصریح کرد: حضرت آقا در خصوص شکست اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی فرمودند؛ هرگز این رژیم نمی‌تواند آن را فراموش کند و این شکست برای آن‌ها غیر قابل جبران است.

وی با اشاره به این که رژیم صهیونسیتی مدعی است که چهارمین ارتش مجهز دنیا را دارد، اظهار کرد: ارتش سر تا پا مسلح اسرائیل قریب ۶ هزار کودک شیر خوار، دانش آموز و ۴ هزار نفر زن بی پناه بی گناه و بی دفاع را به شهادت رسانده است، اما هیچ دستاوردی که بتواند به جهانیان اعلام کند به دست نیاورده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان عنوان کرد: ۴۰ روز است به گفته خودشان چهارمین قدرت جهان و بزرگترین ارتش خاورمیانه با ۴ نیروی مقاومتی که از ابتدایی‌ترین سلاح‌ها برخوردار است می‌جنگند، اما نتوانسته پیروز شود.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور بیان کرد: اسرائیل به بهانه این که کادر مرکزی حماس در بیمارستان الشفا موضع گرفته‌اند، اسرای اسرائیلی در این بیمارستان هستند و این بیمارستان منشأ و گذرگاه‌ها تونل‌های زیرزمینی حماس است به این بیمارستان حمله کرد، اما چیزی که مدعی آن بود را پیدا نکرد و این، شکست دیگری برای این رژیم منحوس رقم زد.

وی ابراز کرد: سید مقاومت گفت؛ اسرائیل تار عنکبوت است و حیات او تار عنکبوتی است اکنون این سخن در حال تحقق است، زیرا این جنگ در ۴۰ روز گذشته هیچ دستاوردی برای این رژیم غاصب نداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان در ادامه یادآوری کرد: اگر غزه را با خاک یکسان کنند، ولی نمی‌توانند ریشه حماس را بکنند، این شکست آن‌ها غیر قابل جبران خواهد بود. در دنیا برای اولین بار است که یک رژیمی رسماً نسل‌کشی می‌کند و مردم را مجبور به ترک خانه و کاشانه می‌کند آمریکا و قدرت‌های بزرگ هم از او دفاع می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در ادامه افزود: این رهبران خواب کشور‌های همسایه ما هم از یک طرف اشک تمساح می‌ریزند و از یک طرف بنزین در باک هواپیما آمریکایی و اسراییلی می‌ریزند تا مردم مظلوم غزه را بمباران کنند.

وی خاطر نشان کرد: به برکت انفاس قدسیه رهبر معظم انقلاب همه ما شاهد سرنگونی رژیم سفاک و آپارتاید کودک کوش خواهیم بود.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور  ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار اسلام شهید زین‌الدین گفت: به برکت وجود این خون‌ها بود که انقلاب اسلامی سالم ماند و در پایان جنگ ما یک وجب از خاکمان را در دست دشمن ندیدیم و امروز با افتخار می‌گوییم انقلاب ما نه تنها در منطقه شرق غرب آسیا بلکه تا دور افتاده‌ترین نقاط در حیات خلوت آمریکا یعنی آمریکای جنوبی پیش رفته که به برکت خون شهیدان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان با بیان جایگاه نیرو‌های مسلح گفت: نیروی مسلح پشتوانه مردم و زینت حاکمان است، حضرت آقا در مراسم فارغ تحصیل دانشکده افسری امام علی (ع) فرمودند؛ نیروی مسلح ناموس ملت است. باید اقتدار و جایگاه این نیرو حفظ شود. آن کشاورز، تاجر، استاد معلم راننده دانشجو، داندانپزشک به پشتوانه این نیروی مسلح است که آرامش دارد و شب سر آرام بر بالش می‌گذارد.

وی ادامه داد: امام راحل در اجرای این آیه بزرگ که فرمود؛ « و اعدو لهم مااستطعتم من قوه»، از همان زمان فرمود نیروی مسلح ما باید یک نیروی مسلح قوی مقتدر دارای قدرت بازدارندگی در منطقه باشد و حضرت آقا به درستی این راه را ادامه دادند. علی رغم این که متاسفانه برخی افراد می‌گفتند ما چرا در سیستم موشکی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، امروز می‌بینید همین سرمایه‌گذاری است که این بلایی که سر غزه آمد نمی‌گذارد سر جمهوری اسلامی بیاید، آن جنایاتی که در افغانستان، عراق و سوریه مرتکب شدند همین قدرت بازدارندگی نگذاشت بر سر ملت ایران بیاید.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به صیانت از نیرو‌های مسلح گفت: اگر انسان صاحب قدرت و مکنت شود، اما یک نیرویی بالای سر آن باشد که صاحب قدرت را کنترل کند به نص صریح آیه قرآن ممکن است انسان آرام آرام طغیانگر شود. حضرت آقا فرمودند؛ سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید باشد تا کنترل کننده و صیانت کننده از نیرو باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان افزود: ما باید از طرفی اقتدار نیروی مسلح را حفظ کنیم و از طرف دیگر ما باید تمام تلاش خود را برای صیانت از این نیرو و پیشگیری از ارتکاب جرم انجام بدهیم و نگذاریم اساسا جرمی رخ دهد، به لطف خداوند در سایه‌سار داشتن فرماندهانی شجاع آگاه حوزه‌های عقیدتی سیاسی نمایندگی های، ولی فقیه نظارت‌های حفاظت اطلاعات‌ها و خیل عظیم نیرو‌های مسلحی که در کشور ما است ما کمترین جرایم را در بین کشور‌های دنیا در بین نیرو‌های مسلح خودمان داریم و این یک افتخار است که گل لبخند بر لبان رهبر معظم می‌نشیند و می‌فرماید: نیرو‌های مسلح عملکردشان خوب است البته کافی نیست و باید بیش از این‌ها پیشرفت کنیم، اما خوب است این بر ما افتخار است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اشاره به مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان قم گفت: امروز ما یک خدمتگزار را تکریم و خدمتگزار دیگری معارفه می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی که از مدیران عالی سازمان قضایی هستند بعد از دو سال ریاست سازمان قم، از وجودشان در دادستانی نظامی تهران استفاده می‌شود و حسین نجف‌زاده که از نیرو‌های خوش سابقه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و مدیر کل نظارت و رسیدگی به شکایات بود و اصالتاً اهل قم هستند به عنوان رئیس جدید این سازمان در استان قم معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *