دادستان همدان: شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است

13:50 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۳۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان همدان: شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است
دادستان همدان گفت: حمایت از تولیدکنندگان واقعی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است با این وجود خواستار شفافیت فعالیت اقتصادی و مالیاتی آنها هستیم.

خبرگزاری میزان_ حسن خانجانی‌موقر در نشست اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی همدان، فعالان عرصه تولید را رزمندگان جبهه اقتصادی معرفی کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی همواره از منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و سال‌های متوالی شعار سال و تعیین راهبرد‌های یک ساله کشور نیز بر همین محوریت طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم مشکلات معیشتی مردم حل شود باید به سمت اقتصاد قوی، فعال و پویا در حرکت باشیم همچنان که در حوزه دفاعی در منطقه و در دنیا پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

دادستان همدان با اشاره به اینکه ما قدردان تولیدکنندگان به دلیل ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان و رونق اقتصادی هستیم، تصریح کرد: هرچه به تولید داخل بها داده شود به همان اندازه زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و به دنبالش کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز فراهم می‌شود.

خانجانی موقر ادامه داد: دستگاه قضایی استان با ارائه راهکار‌های قانونی، تاکنون سعی بر این داشته که موانع تولید را از سر راه تولیدکنندگان بردارد.

وی تاکید کرد: در این مسیر در مواجهه با تولیدکنندگان و بانک ها، بیشتر حامی تولیدکنندگان بوده‌ایم، چرا که با تعطیلی یک واحد تولیدی کارگران آن واحد نیز بیکار می‌شوند.

دادستان همدان همچنین با اشاره به مشکلات مالیاتی پیش آمده بر سر راه تعدادی از تولیدکنندگان استان گفت: در اتاق دادستانی مرکز استان به روی فعالان اقتصادی باز است و در صورتی که اسناد و مدارک خود را ارائه کنند مطمئن باشند اگر کوچکترین حقی از آنان تضییع شده اوضاع را اصلاح خواهیم کرد.

خانجانی موقر با بیان اینکه شفافیت مالی لازمه کار تولیدکننده است بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان واقعی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است با این وجود خواستار شفافیت فعالیت اقتصادی و مالیاتی و همکاری نزدیک آنان با ضابطین قانونی در حوزه مالیات هستیم تا حقوق بیت‌المال نیز تضییع نشود و راه بر آنانی که عامدانه کتمان درآمد دارند بسته شود.

در این نشست اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان به نمایندگی از تولیدکنندگان استان مشکلات مالیاتی خود را مطرح کردند و دادستان همدان قول مساعد داد که پیگیر حل مشکلات آنان باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *