اجرای فاز اول طرح نصب ۲ هزار دوربین ثبت سرعت در آذربایجان شرقی تسریع شود

15:59 - 23 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۴۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اجرای فاز اول طرح نصب ۲ هزار دوربین ثبت سرعت در  آذربایجان شرقی تسریع شود
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم اجرای فاز اول طرح خرید و نصب ۲ هزار دوربین ثبت سرعت در استان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ احمد موقری در جلسه‌ای که با موضوع بررسی علل افزایش تصادفات رانندگی و افزایش فوتی‌های ناشی از آن و وضعیت کمی و کیفی دوربین‌های مداربسته شهرستان‌های استان تشکیل شد گفت: کاهش تصادفات درون شهری نیازمند همکاری منظم ارگان‌های مربوطه و آگاه‌سازی افکار عمومی است.

وی با تاکید بر تاثیر دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در کاهش تصادفات عنوان کرد: با توجه به مصوبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز مبنی بر هدف‌گذاری و تخصیص بودجه توسط شهرداری تبریز برای خرید ۲ هزار دستگاه دوربین ثبت پلاک و سرعت، لازم است اجرای فاز اول این طرح تسریع شود.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: صرف نظر از نواقصات جاده‌ای و ایرادات فنی وسایل نقلیه و سایر عوامل دخیل در امر تصادفات علت اصلی تصادفات رانندگی سرعت زیاد وسایل نقلیه است بنابراین انتظار داریم پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان با افزایش گشت‌های پلیس و اعمال جریمه اهتمام ویژه‌ای در امر کنترل سرعت وسایل نقلیه داشته باشند.

وی با توجه به ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از شهرداری تبریز خواست تا در اسرع وقت نسبت پیگیری و تسریع در ورود سایر اتوبوس‌های خریداری شده به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام کند.

موقری با اشاره به گزارش مرکز اورژانس ۱۱۵ مبنی بر اینکه استفاده از خطوط ویژه آمبولانس در داخل شهر تبریز در زمان پیک ترافیک و در نقاط پر ترافیک شهر، در انجام ماموریت‌های اورژانس در سریع‌ترین زمان ممکن و کاهش مرگ و میر ناشی از تاخیر در رساندن مصدوم به بیمارستان نقش به سزایی دارد دستورات لازم در جهت بررسی موضوع در کمیته فنی شورای ترافیک را صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *