رویکرد رسانه‎های آمریکا درباره تحولات غزه؛ حمایت از کشتار غیرنظامیان

9:07 - 22 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۱۰۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رویکرد رسانه‎های آمریکا درباره تحولات غزه؛ حمایت از کشتار غیرنظامیان
رویکرد رسانه‌های آمریکایی درباره تحولات غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی را تشویق می‌کند.

خبرگزاری میزان – تجاوز رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی با حمایت همه‌جانبه‌ای از سوی آمریکا همراه است.

این حمایت به‌خصوص در بعد رسانه‌ای بسیار گسترده بوده به طوری که رسانه‌های آمریکا عملا به‌عنوان تریبونی برای روایت‌های جعلی رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند.

«جیک تاپر»، خبرنگار سی‌ان‌ان، در پخش اخیر خود در مورد چگونگی «تلفات غیرنظامیان» تجاوز رژیم صهیونیستی در نوار غزه، با اذعان به اینکه «ما می‌دانیم که غیرنظامیان بی‌گناه در غزه همچنان در پی حملات اسرائیل کشته می‌شوند» شروع می‌کند. 

او می‌گوید غیرممکن است «از این تصاویر وحشتناکی که می‌بینیم تحت تأثیر قرار نگیریم»، زیرا بحران انسانی در این منطقه محصور «به‌طور فزاینده‌ای وخیم‌تر» می‌شود.

روزنامه‌نگاری خونخوار آمریکا و تشویق جنایت‌های رژیم صهیونیستی

پس راه حل چیست؟ از نظر «تاپر»، ظاهرا این وظیفه رژیم صهیونیستی است که به کشتار غیرنظامیان بی‌گناه و ریاست بر یک فاجعه انسانی ادامه دهد، زیرا از دید آن‌ها همه این‌ها «تقصیر حماس» است.

این شبکه خبری آمریکایی در ادامه برنامه خود کلیپی در حمایت از این ادعا که «آتش‌بس در نوار غزه به نفع حماس است» پخش می‌کند و در ادامه از «حق اقدام متقابل برای اسرائیل» سخن می‌گوید که منجر به از بین رفتن غیرنظامیان می‌شود.

روزنامه‌نگاری خونخوار آمریکا و تشویق جنایت‌های رژیم صهیونیستی

اصرار بر کشتار غیرنظامیان فلسطینی

برای شروع، «چرخش جالب عبارت» آنقدر «جالب» نیست که بیانی ساده از واقعیت باشد؛ اگر رسانه‌های آمریکا اصرار دارند که در تجاوزات رژیم صهیونیستی که اکنون بیش از ۱۱ هزار نفر را به شهادت رسانده، آتش‌بسی ایجاد نشود، آن‌ها مستقیماً کشتار غیرنظامیان را «تأیید و توجیه می‌کنند».

روزنامه‌نگاران و رسانه‌های آمریکا اگر به جای سرزنش رژیم صهیونیستی به دلیل سلاخی مردان، زنان و کودکان در غزه، حماس را سرزنش می‌کنند بنابراین کشتار و قتل‌عام را تأیید و توجیه می‌کنند.

اگر رسانه‌ها و نهاد‌های سیاسی آمریکا آنقدر قاطعانه متعهد به انتقال یک نسخه کاملاً متن‌زدایی از این جنگ - و به طور کلی از بحران فلسطین - نبودند، شاید یک مجری خبری از خود می‌پرسید که فلسطینی‌ها چگونه ۷۵ سال پاکسازی قومی، محاصره، خفقان و قتل‌عام را تلافی کنند؟

روزنامه‌نگاری خونخوار آمریکا و تشویق جنایت‌های رژیم صهیونیستی

مجری سی‌ان‌‎ان با کمک زرادخانه‌ای از کلیپ‌های ویدئویی، که چندین مورد از آن‌ها از سوی موسسه تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه (MEMRI) که خود یک بازوی تبلیغاتی غیررسمی صهیونیستی است، حمله خود به منطق و انسانیت را پیش می‌برد.

«تاپر» از این کلیپ‌ها به راحتی ۳ نتیجه می‌گیرد که با خودپسندی و تحقیر شرق‌شناسان بیان می‌کند؛ «حماس کاملاً از کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی راضی است، حماس به حفاظت از غیرنظامیان اهمیتی نمی‌دهد و تنها به تونل‌های نظامی خود اهمیت می‌دهد و اینکه حماس مصمم است تا ابد به اسرائیل حمله کند.»

در صورتی که متقاعد کننده نباشد، او همچنین کلیپی از «هیلاری کلینتون»، وزیر خارجه پیشین آمریکا، که ظاهرا از مقدار خونی که در دستانش آغشته است راضی نیست و به خونریزی بیشتری نیاز دارد، منتشر می‌کند که در این کلیپ، کلینتون آتش‌بس را «هدیه‌ای به حماس»، عنوان می‌کند.

این مضحک است، زیرا همانطور که «ان‌پی‌آر» در این ماه گزارش داد، یک نظرسنجی اخیر در اراضی اشغالی نشان داد که حدود دو سوم از ساکنان مورد بررسی طرفدار آتش‌بس و تبادل افراد بازداشت شده هستند؛ چیزی که حماس بار‌ها پیشنهاد کرده است.

روزنامه‌نگاری خونخوار آمریکا و تشویق جنایت‌های رژیم صهیونیستی

موضوع مبادله افراد بازداشت شده

باید تاکید کرد که مبادله زندانیان چیز جدیدی نیست؛ برای مثال، در سال ۲۰۱۱ نیز این اقدام صورت گرفته و در سال ۲۰۰۸، رژیم صهیونیستی اجساد دو سرباز خود را در ازای ۵ تبعه لبنانی و اجساد ۱۹۹ اسیر لبنانی و فلسطینی به دست آورد.

بیش از ۵ هزار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند؛ دو هفته بعد از عملیات طوفان الاقصی این تعداد دو برابر شد، زیرا رژیم صهیونیستی دیوانه‌وار مردم را دستگیر می‌کند.

پخش «تاپر» از سوی چهره‌های مختلف رسانه‌ای آمریکا مورد تحسین قرار گرفته و «بریت هیوم» از فاکس نیوز «تحلیل عالی» او را تحسین کرد.

به گزارش الجزیره، البته این یک «تحلیل» است که از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و طیف سیاسی-رسانه‌ای این کشور به اشتراک گذاشته شده است؛ این که آتش‌بس از روی میز خارج شده و فلسطینی‌ها باید همچنان سلاخی شوند.

از آنجایی که رسانه‌های آمریکایی مانند سی‌ان‌ان همچنان به نقش خود به‌عنوان سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، باید آتش‌بس فوری در روزنامه‌نگاری تشنه به خون آمریکا اعلام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *