حمایت پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

9:46 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۳۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
حمایت پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه
حمایت‌های استرالیا از رژیم صهیونیستی ابعادی گسترده دارد که بسیاری از آنها مانند ارائه اطلاعات و تجهیزات، پنهان هستند.

خبرگزاری میزان – تجاوزهای یک ماه اخیر رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، حمایت کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های غربی و آمریکا از این رژیم را بیش از پیش آشکار کرد.

کشور‌های مختلف غربی و آمریکا به طور آشکار از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند و این حمایت‌های همه‌جانبه محدود به هفته‌های اخیر نبوده است. این حمایت‌ها از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

اما حمایت استرالیا از رژیم صهیونیسی و روابط آن‌ها با یکدیگر ابعاد پنهانی نیز دارد.

 

مروری بر تاریخ روابط استرالیا و رژیم صهیونیستی

پایگاه «کانورسیشن» در گزارشی به روابط استرالیا و رژیم صهیونیستی پرداخته و می‌نویسد: استرالیا به عنوان پزشک ماما در زمان تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ توصیف شده است؛ در اوایل دهه ۱۹۴۰، گروهی از تاجران یهودی استرالیایی با وزیر خارجه وقت استرالیا لابی کردند، تلاش آن‌ها برای دفاع از آرمان صهیونیستی - ایجاد یک دولت-ملت مستقل یهودی بود.

در دهه ۱۹۴۰، استرالیا هجوم مهاجرت یهودیان اروپایی پس از جنگ را پذیرفت، بیشتر مهاجران تازه وارد پناهندگان بودند و این ارتباط تا قرن ۲۱ ادامه یافت و تضمین کرد که رژیم صهیونیستی تمام جنبه‌های زندگی یهودیان در استرالیا از کنیسه‌ها گرفته تا مدارس و گروه‌های ورزشی را در بر می‌گیرد.

استرالیا گزینه محبوب نسل جدیدی از مهاجران صهیونیست است؛ گروه‌های حامی صهیونیسم استرالیا از جمله سخاوتمندانه‌ترین کمک‌کنندگان به رژیم صهیونیستی هستند، نهاد‌های اجتماعی و مقام‎های آن‌ها همچنان حامیان فداکار رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

 

حمایت پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی/ ارائه اطلاعات نظامی و صدها مجوز تسلیحاتی

 

دولت‌های استرالیا در هر دو جناح از سال ۱۹۴۸ به طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند، هرچند در برخی مقاطع زمانی روابط با تنش همراه بوده است.

رژیم صهیونیستی زمانی می‌توانست روی حمایت یهودیان استرالیایی مانند اعضای جماعت عبری‎زبان ملبورن حساب کند.

موضع‌گیری صریح استرالیا در محکوم کردن طوفان الاقصی

دولت استرالیا در میان کشور‌های متحد رژیم صهیونیستی مانند کانادا، آلمان، هند و انگلیس قرار دارد که از اصلاحیه قطعنامه سازمان ملل که خواستار «حمایت از غیرنظامیان و رعایت تعهدات حقوقی و بشردوستانه» شده بود، خودداری کردند. 

«آنتونی آلبانیز»، نخست وزیر استرالیا، حمایت اولیه خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کرد و در محکومیت عملیات طوفان الاقصی «صریح» بوده است.

 

 

 

با شروع بحران کنونی، استرالیا از رژیم صهیونیستی خواست که «هیچ خویشتنداری» در انجام «آنچه که برای محافظت از مردمش لازم است و خنثی کردن تهدیداتی که اکنون با آن مواجه است» انجام ندهد. 

این کشور با بدتر شدن وضعیت برای غیرنظامیان غزه تزلزلی در موضع خود نداشته و به قطعنامه اخیر در مجمع عمومی سازمان ملل رای ممتنع داد.

علاوه بر این استرالیا از جمله کشور‌هایی بود که به قطعنامه پیشنهادی از سوی آمریکا درباره غزه رای مثبت داد.

اما رای ممتنع استرالیا به قطعنامه پیشنهادی در مجمع عمومی سازمان ملل حتی برخی از سیاستمداران این کشور را راضی نکرده و به مزاج آن‌ها خوش نیامده است؛ آن‌ها رأی ممتنع استرالیا در سازمان ملل را «نمایش فوق‌العاده ضعیفی از سوی نخست‌وزیر» توصیف کردند.

«اسکات موریسون»، نخست‌وزیر پیشین استرالیا، در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی، تلاش برای آتش‌بس را «بازی حماس» خوانده و مدعی شد که جهان نباید در حمایت از آتش‌بس در غزه غرق شود.

این مقام سابق استرالیایی در دیدار با مقامات صهیونیست از جمله «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که از آتش‌بس غزه حمایت نمی‌کند.

کمپین لابی رژیم صهیونیستی در استرالیا

شبکه دفاع از فلسطین در استرالیا ابراز نگرانی کرده که ۶ تن از ۷ نخست وزیر پیشین استرالیا به خود اجازه داده‌اند که به عنوان ابزاری در کمپین لابی طرفدار رژیم صهیونیستی استفاده شوند.

 

 

حمایت پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی/ ارائه اطلاعات نظامی و صدها مجوز تسلیحاتی

 

بیانیه فدراسیون صهیونیستی استرالیا، سوگیری صریح طرفداری از رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد و مسئولیت این رژیم را برای بمباران‌هایی که تاکنون بیش از بیش از ۱۰ هزار نفر را در غزه کشته است، به رسمیت نمی‌شناسد.

به جای تقویت انسجام جامعه که این بیانیه مدعی انجام آن است، خطر ایجاد شکاف جامعه و بیگانگی بیشتر استرالیایی‌های فلسطینی را در پی دارد.

پشتیبانی تسلیحاتی پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی 

گروه‌های حقوق بشر فلسطینی یک مناقصه قانونی مهم را برای تعیین اینکه آیا سلاح و مهمات ساخت استرالیا برای نیرو‌های نظامی صهیونیست در بحبوحه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارسال می‌شود یا خیر، آغاز کرده‌اند.

 

حمایت پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی/ ارائه اطلاعات نظامی و صدها مجوز تسلیحاتی

 

سه گروه الحق، مرکز حقوق بشر المیزان و مرکز حقوق بشر فلسطین که ۲ گروه آخر در غزه مستقر هستند، می‌گویند که شفافیت در مورد اینکه چه کسی تسلیحات و مهمات را تامین می‌کند بسیار مهم است.

به تازگی فاش شد که استرالیا طی ۶ سال گذشته ۳۲۲ صادرات نظامی به اراضی اشغالی را تایید کرده است که شامل ۴۹ مجوز برای صادرات به این رژیم در سال گذشته و ۲۳ مجوز در سه ماهه نخست سال جاری میلادی می‌شود.

 

حمایت پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی/ ارائه اطلاعات نظامی و صدها مجوز تسلیحاتی

 

ارقامی که منتشر شد شامل جزئیاتی در مورد آنچه که تایید شده، نبود؛ در آن زمان دولت استرالیا مدعی شد که مجوز‌ها هم برای صادرات نظامی و هم برای طیف وسیعی از کالا‌ها و فناوری‌ها مانند نرم‌افزار یا مواد شیمیایی که دارای مجوز‌های غیرنظامی و تجاری هستند، لازم است. 

گروه‌های فلسطینی با حمایت مرکز استرالیایی عدالت بین المللی (ACIJ)، در اولین چالش از نوع خود، تلاش خواهند کرد تا اسناد مجوز را از دفتر «ریچارد مارلز»، وزیر دفاع استرالیا، از طریق دادگاه فدرال این کشور منتشر کنند.

شواهدی وجود دارد که رژیم صهیونیستی از کالا‌ها و فناوری ارائه شده از سوی دولت استرالیا برای «تخلف جدی از حقوق بشر مردم در نوار غزه» استفاده می‌کند.

نقش استرالیا در صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی باید افشا شود؛ وکیل گروه استرالیایی عدالت بین‌المللی، گفت: اگر از سلاح‌های ساخت استرالیا علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌شود، عموم مردم باید بدانند.

وی تاکید کرد: کشور‌هایی که تسلیحاتی برای امکان خشونت وحشیانه اسرائیل علیه مردم فلسطین فراهم می‌کنند باید شفاف باشند و استرالیا نباید در این خشونت شریک باشد.

دولت فدرال استرالیا، در پاسخ به سوالی در مورد اعلام جزئیات ارقام، مدعی شده که مجوز‌ها بر اساس «هر گونه خطرات مربوط به حقوق بشر و تبعیت استرالیا از تعهدات بین‌المللی خود» ارزیابی شده است.

«شوان جبارین»، دبیر گروه الحق، مستقر در کرانه باختری، گفت: غیرنظامیان فلسطینی که با «بمباران گسترده و بی‌رویه» مواجه هستند، مکان امنی برای فرار ندارند. ما باید به خاطر مردم، خانواده و دوستانمان در غزه بدانیم چه کسی این سلاح‌ها را به اسرائیل صادر می‌کند و چه چیزی صادر می‌شود.

یک وکیل برجسته حقوق بشر در غزه و مدیر مرکز فلسطینی حقوق بشر، نیز پس از جان سالم به در بردن از بمباران محل اقامت خود در ماه اکتبر، در این چالش حقوقی شرکت دارد.

حمایت اطلاعاتی مخفی استرالیا از رژیم صهیونیستی در غزه

پایگاه «دیکلسیفاید استرالیا» در گزارشی فاش کرده که استرالیا به طور مخفیانه از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

این پایگاه استرالیایی، نوشت: پایگاه تجسسی «پاین گپ» آمریکا واقع در خارج از «آلیس اسپرینگز» استرالیا، طیف وسیعی از ارتباطات و اطلاعات الکترونیکی را از میدان نبرد وحشیانه غزه جمع‌آوری می‌کند و این داده‌ها در اختیار نیرو‌های اسرائیل قرار می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، ۲ ماهواره اطلاعاتی مدار بلند «اوریون» سیگنال‌های «ژئوسنکرون»، متعلق به آمریکا و از سوی پایگاه «پاین گپ» در ۳۶ هزار کیلومتری بالای خط استوا بر فراز اقیانوس هند واقع شده‌اند و خاورمیانه، اروپا و آفریقا را رصد و مقادیر عظیمی از اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند تا به پایگاه «پاین گپ» ارسال کنند.

 

حمایت پنهان استرالیا از رژیم صهیونیستی/ ارائه اطلاعات نظامی و صدها مجوز تسلیحاتی

 

«دیکلسیفاید» استرالیا نوشت: پس از جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و اطلاعاتی برای آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، شرکت «پاین گپ» این اطلاعات را در اختیار نیرو‌های نظامی اسرائیل قرار می‌دهد تا حملات وحشیانه خود را به فلسطینیان در غزه افزایش دهد.

«دیوید روزنبرگ» تا سال ۲۰۰۸ به مدت ۱۸ سال در «پاین گپ» به عنوان «رئیس تیم تجزیه و تحلیل سیگنال‌های تسلیحاتی» فعالیت کرده است؛ او یک کهنه‌سرباز به شمار می‌رود که ۲۳ سال در آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) حضور داشته است.

این کهنه‌سرباز آمریکایی، می‌گوید: تأسیسات «پاین گپ»، نوار غزه و مناطق اطراف آن را با تمام منابع خود رصد و اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند که برای اسرائیل مفید است.

این ایستگاه زمینی ماهواره‌ای گسترده در خارج از «آلیس اسپرینگز»، با عنوان رسمی تأسیسات دفاع مشترک پاین گپ (JDFPG)، به عنوان دومین پایگاه مهم نظارتی آمریکا در سطح جهان توصیف شده است.

علاوه بر نظارت بر ارتباطات غیرنظامی، تجاری و نظامی، اطلاعات دقیق موقعیت جغرافیایی را در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌دهد که می‌تواند برای مکان‌یابی اهداف دقیق در میدان نبرد مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *