جنایت در غزه؛ لزوم محاکمه رژیم صهیونیستی در نهادهای بین‎المللی

13:18 - 03 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۱۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت در غزه؛ لزوم محاکمه رژیم صهیونیستی در نهادهای بین‎المللی
رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های متعددی که علیه ملت فلسطین مرتکب شده، باید پاسخگو باشد.

خبرگزاری میزان - پاکستان به‎تازگی با درخواست از جامعه جهانی برای پاسخگویی رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت‌های جنگی علیه فلسطینیان، خواستار آتش‌بس فوری و باز کردن کریدور‌های بشردوستانه برای تضمین غذا، آب، دارو، سوخت و سایر منابع ضروری برای فلسطینیان در غزه شد.

«جلیل عباس جیلانی»، وزیر خارجه پاکستان، گفت: سازمان همکاری اسلامی و کشور‌های عضو آن باید در این تلاش‌ها نقش مدیریتی را ایفا کنند.

بیانیه‌ای که سازمان همکاری اسلامی، پس از نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان منتشر کرد، می‎گوید: سازمان ۵۷ عضوی کشور‌ها با اکثریت مسلمان از مواضع بین‌المللی که از تجاوز وحشیانه به مردم فلسطین حمایت می‌کند، به اسرائیل معافیت می‌دهد، با بهره‌گیری از استاندارد‌های دوگانه‌ای که برای رژیم اشغالگر پوشش می‌دهد، ابراز تاسف می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌الملل خواست تا اشغالگران صهیونیست را در قبال این جنایات جنگی شنیع علیه مردم فلسطین مسئول بدانند؛ این سازمان همچنین شورای امنیت سازمان ملل را به دلیل ناتوانی در توقف خشونت محکوم کرد.

معافیت کامل رژیم صهیونیستی از مجازات

یک نویسنده و روزنامه‌نگار ایتالیایی، می‌گوید که حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های غیرنظامی، بیمارستان‌ها و مدارس در نوار غزه جنایت جنگی است؛ این نویسنده سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌ها را نیز به حمایت از رژیم صهیونیستی متهم کرد.

به گفته وی، رژیم صهیونیستی از سوی جامعه بین‌الملل محافظت شده و هیچ‌کس این رژیم را به دلیل نقض مکرر قوانین بین‌المللی و بشردوستانه پاسخگو ندانسته است.

وضعیت غزه غم‌انگیز است و سازمان ملل بار‌ها درباره وقوع یک فاجعه انسانی هشدار داده است؛ بیشتر قربانیان زنان و کودکان هستند و همچنان بمب‌های رژیم صهیونیستی به سمت غزه پرتاب می‌شود و کودکان فلسطینی همچنان به شهادت می‌رسند.

لزوم اعمال فشار و محاکمه رژیم صهیونیستی

جامعه بین‌الملل باید بر رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند تا به مردم غیرنظامی غزه احترام بگذارد و دستکم اجازه آتش‌بس موقت برای تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بدهد.

مقام‎های رژیم صهیونیست خواستار تخلیه بیمارستان‌هایی شدند که در آن افراد آسیب‌دیده از بمب‌های فسفری رژیم صهیونیستی تحت درمان هستند.

مقام‎های صهیونیست چندین دستور تخلیه بیمارستان‌ها را صادر و البته مدیریت بیمارستان‌ها این درخواست‌ها را رد کرده‌اند، زیرا تخلیه بیمارستان‌ها به معنای حکم مرگ برای بیماران است.

وزارت بهداشت فلسطین در جدیدترین هشدار خود اعلام کرده که ۷ هزار بیمار در بیمارستان‌های غزه در خطر مرگ قرار دارند.

رژیم صهیونیستی با وجود اینکه مکررا صد‌ها قطعنامه سازمان ملل را نقض کرده، هرگز پاسخگو نبوده است؛ این رژیم از نظر رسانه‌ای نیز محافظت شده است؛ بنابراین تصویر رژیم صهیونیستی محافظت شده و این امر همچنان در حال وقوع است. اما باید با صدای بلند و واضح تاکید شود که رژیم صهیونیستی فراتر از قوانین بین‌المللی و بشردوستانه نیست.

پوشش رسانه‌ای به‌خصوص به‌طرز شرم‌آوری نسبت به رژیم صهیونیستی مغرضانه بوده است.

درخواست‌های قبلی برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی

حتی پیش از جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و قتل‌عام ساکنان آن، درخواست‌هایی از سوی نهاد‌های مختلف برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی وجود داشته است.

کارشناسان سازمان ملل در ماه فوریه گذشته گفتند که جامعه بین‌المللی باید برای توقف تخریب نظام‌مند و عمدی مسکن، جابجایی خودسرانه و اخراج اجباری مردم فلسطین در کرانه باختری اشغالی اقدام کند.

تنها در ماه ژانویه ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی طبق گزارش‌ها، ۱۳۲ ساختمان فلسطینی‌ها را در ۳۸ محله در کرانه باختری اشغالی تخریب کرد و این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، ۱۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین طرحی برای آوارگی دسته‌جمعی فلسطینی‌ها دارند و همه این‌ها در تاریکی انجام نمی‌شود. 

رژیم صهیونیستی آشکارا خواستار نسل‌کشی غیرنظامیان شده و مقامات نظامی این رژیم گفته‌اند که هیچ تمایزی بین غیرنظامیان ودیگر گروه‌ها وجود نخواهد داشت.

جنایت رژیم صهیونیستی در غزه، تحت بمباران و محاصره رژیم صهیونیستی از حدود ۳ هفته پیش، وضعیت فاجعه‌باری را ایجاد کرده به گونه‌ای که بسیاری از نهاد‌های جهانی درباره وقوع فاجعه انسانی قریب‌الوقوع هشدار داده و خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی شده‌اند.

با این وجود نهاد‌هایی مانند دیوان کیفری بین‌المللی اقدامی در قبال این موضوع سکوت کرده و قصد پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی را ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *