رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری نخستین آزمون صلاحیت روانشناسان و مشاوران در دی ماه؛ شرکت ۱۰ هزار نفر در این آزمون

13:30 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۹۳۱
برگزاری نخستین آزمون صلاحیت روانشناسان و مشاوران در دی ماه؛ شرکت ۱۰ هزار نفر در این آزمون
آزمون صلاحیت حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران در دو مرحله و در دی‌ماه سال جاری و تیر سال آینده برگزار می‌شود گفت: پس از آزمون درباره صلاحیت و وجوهات روانشناس مصاحبه خواهیم داشت.

خبرگزاری میزان - علی فتحی آشتیانی، امروز ۸ آبان ۱۴۰۲ در نشست خبری درباره سازوکار صدور مجوز فعالیت روانشناسان و مشاوران و همچنین برگزاری نخستین آزمون صلاحیت با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دارای ۵۷ هزار عضو است و از این تعداد ۲۰ هزار نفر پروانه کار تخصصی دارند و افراد زیادی در صف اخذ پروانه کار تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه برای صدور پروانه کار تخصصی آزمون صلاحیت برگزار خواهد شد گفت: حدود ۱۰ هزار نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد و با کسب حدنصاب نمرات به مرحله مصاحبه راه پیدا می‌کنند.


فتحی آشتیانی بیان کرد: شورای جدید برگزاری آزمون را مصوب کرده است و قانون برای ارزیابی کلی است، در سال گذشته حدود هزار نفر در نوبت مصاحبه بودند و با آزمون صلاحیت زمان نوبت کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی با بیان اینکه ارتقای اطلاعات سلامت روانی یکی از اهداف سازمان است که برای این کار به کمک رسانه‌ها نیاز داریم، افزود: به دنبال راه‌اندازی مجله علمی و پژوهشی در همه گرایش روانشناسی و تعریف و ارتقای شاخص‌های سلامت روان هستیم تا شاخص‌های سلامت روان از جمله خوش‌باوری، تاب‌آوری را در جامعه افزایش دهیم.  

وی گفت: وزیر بهداشت اخیرا اعلام کرد که بیمه خدمات سلامت روان مصوب شده است و ضمن تشکر از وزیر بهداشت که در این موضوع همراهی کردند باید گفت که این بیمه در حال حاضر صرفا شامل روانشناسان با مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری روانشناسی بالینی یا سلامت می‌شود و سایر گرایشات روانشناسی در بیمه نیامده اس،  به طور جدی دنبال این موضوع هستیم که در این حوزه با انجام مذاکرات، تمام گرایشات روانشناسی و مشاوره مشمول بیمه شوند.
 
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین با اشاره به موضوع سلامت روان در برنامه هفتم توسعه، افزود: بیمه سلامت روان در پیش نویس اول برنامه هفتم درج شده بود، اما ظاهرا در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حذف شده است. پیگیری می‌کنیم تا این موضوع مجددا در برنامه هفتم بیاید.

در ادامه این نشست پرویز آزاد فلاح معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز با بیان اینکه سلامت روان تابع شرایط و تحت عوامل اجتماعی، سیاسی و تربیتی است گفت: سلامت روان یک حوزه پر چالش است و باید حرکت در این راستا با درایت انجام شود.

وی بیان کرد: علاوه  بر مدرک تحصیلی سلامت و صلاحیت حرفه‌ای نیز برای کسانی که با سلامت روان سروکار دارند مهم است و آزمون صلاحیت در این راستا و ارزیابی صلاحیت روانشناس برگزار خواهد شد.

آزاد فلاح ادامه داد: تاکید ما در این آزمون ارزیابی متغیر‌های از جمله قدرت تحلیل، اخلاق حرفه‌ای، خلاقیت و آشنایی بر فرهنگ جامعه است، سوالات آزمون خیرخواهانه است و سخت نیست.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای، افزود: این آزمون برای اولین بار در ۱۵ دی برگزار می‌شود و قرار است در دو مرحله دی‌ماه و تیرماه برای کاهش تراکم و انباشتگی برگزار شود.

آزاد فلاح گفت: پس از آزمون درباره صلاحیت و وجوهات روانشناس مصاحبه خواهیم داشت، در این مصاحبه کمترین اشاره‌ای به دانش آن‌ها خواهد شد زیرا که می‌خواهیم به دانش عمومی که در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود، احترام بگذاریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *