فرار و آوارگی شمار زیادی از صهیونیست‌ها در پی عملیات طوفان الاقصی

7:39 - 08 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۱۷۷۶
فرار و آوارگی شمار زیادی از صهیونیست‌ها در پی عملیات طوفان الاقصی
شهرک‌نشینان زیادی تاکنون به دلیل ترس از حملات مقاومت فلسطین اقامتگاه‌های خود را ترک و به مناطق دیگر و حتی خارج از اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - مقام‎های رژیم صهیونیستی می‌گویند که پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و در بحبوحه تشدید درگیری‌ها در مرز لبنان در شمال اراضی اشغالی حدود ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین صهیونیست در داخل اراضی اشغالی آواره شده‌اند.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که حدود نیمی از ۲۰۰ هزار نفر دستور تخلیه از ۱۰۵ محله در نزدیکی مرز‌های غزه و لبنان در جنوب و شمال اراضی اشغالی را دریافت کردند، در حالی که نیمی دیگر از آن‌ها خود مناطق نزدیک به محل درگیری‌ها را ترک کردند.

آوارگی ده‌ها هزار صهیونیست در داخل اراضی اشغالی

بر اساس اطلاعیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این وزارتخانه از طریق اداره داخلی مدیریت اضطراری خود اعلام کرد که به حدود ۱۲۰ هزار شهرک‌نشین آواره که دستور تخلیه ۲۵ محله تا چهار کیلومتری نوار غزه و از ۲۸ محله دیگر تا ۲ کیلومتری مرز لبنان را داده‌اند، خدمات ارائه می‌دهد.

به گفته مقام‌های این وزارتخانه، این اعداد به ۲ دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ افرادی که به‌طور کامل از خانه‌های خود تخلیه شده‌اند و افرادی که واجد شرایط استفاده از مهمان‌خانه‌های یارانه‌ای این رژیم هستند. 

اداره داخلی مدیریت اضطراری رژیم صهیونیستی همچنین در روز‌های اخیر در بحبوحه افزایش حملات در مرز شمالی، برای تخلیه حدود ۲۳ هزار شهرک‌نشین از شهر شمالی کریات شمنا تلاش کرده است.

این اداره همچنین اعلام کرد که ۱۴ شهر دیگر در نزدیکی مرز لبنان را تخلیه خواهد کرد که شامل ۱۱ هزار نفر دیگر است.

به‌طور جداگانه، حدود ۳۶ هزار نفر از ساکنان سدروت و ۱۸ هزار شهرک‌نشین که در ۲۹ شهر اشغالی بین چهار تا هفت کیلومتری غزه زندگی می‌کنند، واجد شرایط ترک منطقه بوده و در مهمان‌خانه‌های یارانه‌ای اسکان داده خواهند شد.

علاوه بر این، بسیاری از صهیونیست‌ها خانه‌های خود را در نزدیکی مرز‌های شمالی و جنوبی تخلیه کرده‌اند.

در همین حال، طبق گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، تعداد اتاق‌های هتل در سراسر اراضی اشغالی محدود است و هرج‌ومرج در طرح تخلیه شهرک‌نشینان به‌وضوح دیده می‌شود.

انجمن هتل‌های رژیم صهیونیستی (IHA) گفت که عرضه اتاق‌های موجود رو به اتمام بوده و این سازمان طبق نیاز‌های کابینه برای اتاق‌های رایگان در سراسر اراضی اشغالی تلاش می‌کند.

فرار صهیونیست‌ها به خارج از اراضی اشغالی

از روز‌های نخست آغاز عملیات طوفان الاقصی و با ادامه حملات موشکی مقاومت علیه شهر‌های اراضی اشغالی، فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی همواره شاهد ازدحام شهرک‌نشینانی بوده‌اند که قصد فرار به خارج از اراضی اشغالی را داشته‌اند.

در فرودگاه «بن‌گوریون»، به‌دلیل عدم پذیرش شهرک‌نشینانی که دائما از طریق این فرودگاه فرار می‌کنند، بحران بزرگی به وجود آمده و این فرار‌ها نشان می‌دهد که افراد مذکور به رژیم صهیونیستی و اظهارات نتانیاهو درباره امنیت و ثبات، اعتماد ندارند. 

علاوه بر این وضعیت زندگی در شهرک‌های دور از تل‌آویو به دلیل ترس از موشک‌های مقاومت، رو به وخامت رفته است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که از هفتم اکتبر گذشته (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون ۷۰۰ پزشک صهیونیست به‌دلیل شوک وارده به آن‌ها در نتیجه دیدن هر روزه اجساد نظامیان به هلاکت رسیده و زخمی شده در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین، از اراضی اشغالی فرار کرده و راهی اروپا شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *