ملاقات مردمی محله محور دادگستری استان یزد در محله شاهدیه برگزار شد

15:25 - 02 شهريور 1402
کد خبر: ۴۷۳۰۹۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
ملاقات مردمی محله محور دادگستری استان یزد در محله شاهدیه برگزار شد
ملاقات مردمی محله محور دادگستری استان یزد با حضور رئیس کل دادگستری استان در محله شاهدیه برگزار شد.

خبرگزاری میزان-با حضور رئیس کل دادگستری استان یزد و جمعی از قضات و مدیران ارشد قضایی استان یزد، برنامه ملاقات مردمی محله محور در محله شاهدیه یزد برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد به همراه معاونین قضایی و تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه با حضور در مسجد مهدیه منطقه شاهدیه بیش از ۲ ساعت به استماع مشکلات مردم و بررسی درخواست بیش از ۵۰ نفر از آنان پرداخته و دستورات مقتضی را در جهت رفع مشکلات مطرح شده و در چارچوب قوانین صادر کردند.

غلامعلی دهشیری، ملاقات مردمی‌های محله محور را در راستای عمل به سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، صیانت از حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و نظارت‌های لازم و شایسته به امور قضایی دانست و گفت: شنیدن مسائل و درخواست‌های مردمی، رفع دغدغه ها، پاسخ‌های موثر و لازم و یا توجیه مناسب و تشریح لازم در خصوص روند رسیدگی برای تنویر ذهن مراجعه کننده مورد تاکید است.

وی افزود: ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم سبب اطلاع مسئولین از فرآیند انجام امور، احصاء نواقص و کاستی‌های موجود و تلاش در جهت رفع آن‌ها می‌شود.

در پی برگزاری ملاقات مردمی محله محور مقام‌های ارشد قضایی استان در محله شاهدیه یزد، نشستی تخصصی جهت بررسی مشکلات عمومی و حقوقی با حضور امام جمعه و مدیران محلی شهر شاهدیه برگزار که رئیس کل دادگستری استان یزد در این نشست بر طرح موضوعات دایر بر اراضی محله شاهدیه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان تأکید کرد و گفت: در خصوص برخی از پلاک‌ها احتمال تعرض و تعدی به آن‌ها وجود دارد گزارشی به شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارائه شود تا ضمن بررسی دقیق موضوع از مراجع اجرایی و امنیتی واطلاعاتی، تصمیماتی جهت پیشگیری از زمین خواری و صیانت از اموال عمومی اتخاذ شود.

وی در خصوص برخی از اراضی مزروعی در مالکیت مردم که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند و به علت کمبود منابع آبی بلا استفاده مانده و امکان تغییر کاربری آن نیز وجود ندارد، تصریح کرد: با پیگیری از جهاد کشاورزی زمینه‌ای فراهم شود تا شرایط برای کشت‌های کم آب خواه فراهم شود تا هم انتفاع مالکین را فراهم نماید و هم برای مردم منطقه ایجاد رونق کند.

دهشیری با اشاره به جمعیت ۸۰ هزار نفری منطقه شاهدیه، و درخواست راه اندازی واحد ثبتی بیان کرد: با پیگیری از مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان در صورت وجود شرایط و جلب کمک‌های دولتی، رایزنی جهت احداث واحد ثبتی جهت انجام سریعتر امور ثبتی و تسهیل دسترسی مردم به این خدمات انجام شود.

وی در خصوص رفع برخی از مشاغل مزاحم شهری نیز گفت: در خصوص این موضوع گزارش مستندی به معاون مرتبط در این خصوص در دادسرای یزد ارائه گردد تا با تدبیر لازم زمینه جابجایی این مشاغل از نزدیکی محل زندگی مردم فراهم شود.

شایان ذکر است در این نشست امام جمعه شاهدیه، شهردار و رئیس شورای شهر شاهدیه به بیان مشکلات مردم محله به مقام‌های ارشد قضایی استان پرداختند.

دادگستری استان یزد در طول هفته به پاسخگویی، دریافت مکاتبات و درخواست‌های مراجعان می‌پردازد و همچنین با ارائه نوبت در روز‌های شنبه و یکشنبه از طریق سایت دادگستری، برنامه ملاقات چهره به چهره مقام‌های قضایی به صورت مستمر در روز‌های چهارشنبه برگزار می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *