پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» موجب آزادی ۲۰ زندانی جرایم مالی استان یزد شد

12:13 - 26 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۵۴۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» موجب آزادی ۲۰ زندانی جرایم مالی استان یزد شد
رییس کل دادگستری استان یزد، از آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیر عمد و مالی استان با بدهی ۵۸۶ میلیارد ریالی در قالب برگزاری پویش «هرهیئت، آزادی یک زندانی» خبر داد.

خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در آیین آزادی ۲۰ محکوم مالی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان یزد، گفت: برگزاری پویش‌های ابتکاری در مناسبت‌های مختلف از جمله پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط ستاد دیه استان نقش بسزایی در کاهش جمعیت زندانیان مالی استان داشته است.

وی ادامه داد: رقم بدهی زندانیان آزاد شده ۵۸۶ میلیارد ریال بود که با گذشت سخاوتمندانه «۵۷۰ میلیارد ریال توسط شاکیان و پرداخت مبلغ ۱۶ میلیارد ریال توسط خیران و نیکوکاران استان یزد» امروز شاهد بازگشت ۲۰ زندانی استان به آغوش خانواده هستیم.

رییس کل دادگستری استان یزد، تصریح کرد: از این تعداد زندانی «۱۱ نفرمحکوم مالی و ۹ نفرمحکوم به پرداخت مهریه» متشکل از «۳ مددجوی زن و ۱۷ مددجوی مرد» بودند.

دهشیری، با بیان اینکه «قناعت، دین باوری، سخت کوشی و ارادت به اهل بیت (ع)» از خصوصیت‎های اخلاقی برجسته مردم این دیار است، گفت: آزادی ۲۰ محکوم مالی در قالب پویش «هر هئیت، آزادی یک زندانی» گواهی بر این امر است.

وی از مسوولیت اجتماعی به عنوان یکی از جلوه‌های دین یاد و اظهارکرد: احساس تکلیف نسبت به «اطرافیان، جامعه و مردم» از مصادیق تعهد به مسوولیت اجتماعی است.

رییس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه در اصول کافی بابی به عنوان اهتمام به امور مسلمانان از شروط مسلمانی ذکر شده است، گفت: این تاکید نشان از قوی بودن جنبه اجتماعی دین اسلام دارد.

وی همچنین گفت: مسوولیت پذیری در جامعه نمود‌های بسیاری دارد که یکی از مصادیق آن توجه به، آزادی زندانیان است که به دلایل عدم تمکن مالی از نعمت آزادی محروم شده‌اند.

رییس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد، خطاب به کارگزاران نظام تاکید کرد: تعهد در خدمات صادقانه و مجدانه به مردم از دیگر مصادیق مسوولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس و نقش نمایندگان در امور مختلف کشور، گفت: مردم باید با درک نقش برجسته خود مسوولانه در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و با انتخاب نمایندگانی صالح به تکلیف خودعمل کنند.

دهشیری تصریح کرد:عمل به اسلام تنها پایبندی به برخی از دستورات به صورت گزینشی نیست، زیرا اسلام دینی کامل و جامع است که باید برای انجام تمامی دستورات آن تلاش کرد.

رییس کل دادگستری استان یزد همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی «بر تقویت امید و اعتماد عمومی در جامعه» تذکرداد: یکی از جلوه‎های امیدآفرینی در جامعه، کمک به آزادی زندانیان و محکومان مالی نیازمند سرپرست خانواده است و هر کس می‌تواند با قلم یا قدم و یا به هر طریق، برای گره‌گشایی از مشکل افراد نیازمند مشارکت کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری مراسم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *