رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

علی‌آبادی: قیمت خودرو‌های هیبریدی با قیمت درب کارخانه در دنیا متناسب خواهد بود

12:42 - 25 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۳۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
علی‌آبادی: قیمت خودرو‌های هیبریدی با قیمت درب کارخانه در دنیا متناسب خواهد بود
وزیر صمت در رابطه با قیمت خودرو‌های هیبریدی گفت: به‌علت تخفیف‌هایی که اعمال خواهد شد، قیمت خودرو‌های هیبریدی با قیمت درب کارخانه در دنیا متناسب خواهد بود.

خبرگزاری میزان _ عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با اشاره به اینکه هدف از واردات، تنظیم بازار است، گفت: واردات خودرو توسط شرکت‌ها و موسسه‌های مربوطه در حال انجام است؛ در بحث واردات خودرو تلاش داریم به سمت خودرو‌های آینده و نه خودرو‌های گذشته حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: در جریان بازدید رئیس جمهور از شرکت مپنا دستوراتی در خصوص تحول نظام حمل‌ونقل صادر شد، مقدمات این تحول امروز به وجود آمده و ما در آستانه ورود به یک دوره تازه در رابطه با موضوع حمل‌ونقل شهری و بین شهری هستیم، باید گفت این موضوع تنها به مساله تاکسی محدود نمی‌شود و به‌زودی در رابطه با اتوبوس و موتورسیکلت و ماشین‌های عمومی رونمایی خواهد شد.

علی‌آبادی همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در تهران در حال نصب است، گفت: در هفته دولت ۷۰ ایستگاه پمپ برق در تهران افتتاح خواهد شد که پس از تکمیل زیرساخت‌ها، تاکسی‌های برقی توسط خودروسازان به متقاضیان عرضه خواهد شد.

وزیر صمت اعلام کرد: خودرو‌های برقی از نظر اقتصادی برای کشور بسیار مفید هستند، به‌عنوان مثال یک تاکسی حدود ۹ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کند که این حجم از مصرف هم برای ایجاد آلودگی و هم گرما تاثیرگذار است.

علی‌آبادی همچنین در رابطه با قیمت خودرو‌های هیبریدی اظهار کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و مباحث محیط زیستی و به‌علت تخفیف‌هایی که اعمال خواهد شد، قیمت خودرو‌های هیبریدی با قیمت درب کارخانه در دنیا متناسب خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: شورای رقابت یک نهاد مستقل است، رویکرد‌های وزارت صمت را به این شورا ارسال کرده‌ایم و امیدواریم با تفاهم با شورای رقابت شرایط متانسبی را برای مردم فراهم کنیم.

مشکلات تولیدکنندگان در دولت در حال پیگیری است

علی‌آبادی همچنین در رابطه با مشکلات تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان مشکلات متعددی دارند و باید خاطر نشان کرد مشکلات آن‌ها در دولت در حال پیگیری است.

به گفته وزیر صمت سامانه جامع تجارت باید به‌گونه‌ای فعالیت داشته باشد که این وزارتخانه این اطمینان را حاصل کند که یارانه تخصیص‌یافته صرف امور قاچاق نشود؛ سامانه‌ها براین اساس در حال بازبینی هستند و باید این سامانه‌ها به یکدیگر متصل شوند و به صورت یک‌پارچه عمل کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *