رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر صمت: زیرساخت برقی‌شدن خودرو‌ها در پایتخت تا پایان سال مهیا خواهد شد

0:13 - 20 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۸۳۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صمت: زیرساخت برقی‌شدن خودرو‌ها در پایتخت تا پایان سال مهیا خواهد شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زیرساخت‌های لازم برای برقی‌شدن خودرو‌ها در شهر تهران، با راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ، تا پایان امسال فراهم می‌شود.

خبرگزاری میزان - عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان افزود: انتظار مردم در مورد بازار خودرو انتظار به حقی است، اما همه مشکلات خودرو متوجه خودروساز نیست.

 وی اضافه کرد: ۷۲ ایستگاه شارژ سریع خودرو در تهران تا هفته دولت راه‌اندازی می‌شود که تا ۵۰۰ کیلومتر امکان طی مسیر روزانه برای خودرو به همراه دارد و این مساله به شدت دارای صرفه اقتصادی است.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصت ورود خودرو برقی فرصتی تاریخی است و باید همراستای دنیا استفاده از خودرو برقی در کشور افزایش یابد. مشکلی در تامین برق خودرو‌های برقی وجود ندارد و می‌توان از پریز پنج آمپر برق برای شارژ خودرو در مناطق روستایی و شهری استفاده کرد.

وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها لازمه حمایت از تولید است، گفت: شرکت‌های صادرات‌محور بدون دغدغه ارز خود را مصرف می‌کنند و دولت به دنبال اجرای طرحی برای سهولت تولید در این بخش است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجارت تناسب میان تولید و مصرف است و وزارت صنعت، معدن و تجارت با راهبرد صادرات و واردات تناسب‌بخشی در بازار را دنبال می‌کند.

 علی‌آبادی اضافه کرد: هر شرکت کالای صادراتی دارد، ارز صادرات به شرکت پرداخت می‌شود تا دغدغه تامین مالی در تولید نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های صادرات‌محور از این پس می‌توانند بدون دغدغه ارز خود را مصرف کنند و دولت به دنبال اجرای این طرح است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *