افزایش تلفات ناشی از موج گرما در آمریکا، آسیا و اروپا

10:57 - 12 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۷۰۲۰
افزایش تلفات ناشی از موج گرما در آمریکا، آسیا و اروپا
بیش از ۶.۵ میلیارد نفر از جمعیت جهان، حداقل در یک روز که تغییرات آب و هوایی تأثیر قابل توجهی بر میانگین دمای روزانه داشته است، گرمای شدید را احساس کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - بر اساس یک مطالعه انجام شده، گرمایش زمین در نتیجه فعالیت‌های بشری، جولای را برای چهار نفر از پنج نفر روی زمین در مقایسه با سال‌های گذشته گرمتر کرده است، به طوری که بیش از ۲ میلیارد نفر روزانه گرمای ناشی از تغییرات آب و هوایی را احساس می‌کنند.

بر اساس گزارش جدیدی که از سوی Climate Central منتشر شد، بیش از ۶.۵ میلیارد نفر، یا ۸۱ درصد از جمعیت جهان، حداقل در یک روز که تغییرات آب و هوایی تأثیر قابل توجهی بر میانگین دمای روزانه داشته است، گرمای شدید را احساس کرده‌اند.

اندرو پرشینگ، معاون این گفت: ما واقعاً تقریباً در همه جا تغییرات آب و هوایی را تجربه می‌کنیم.

محققان ۴ هزار و ۷۱۱ شهر را بررسی کردند و اثر تغییرات آب و هوایی را در ۴ هزار و ۱۹ شهر در ماه جولای یافتند که به گفته دانشمندان گرم‌ترین ماه ثبت شده در سال‌های گذشته است. 

بر اساس این مطالعه، سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی، احتمال گرم شدن حداقل یک روز در آن شهر‌ها را سه برابر بیشتر کرده است.

در آمریکا که بیشترین تأثیر آب و هوا در فلوریدا ثبت شد، بیش از ۲۴۴ میلیون نفر به دلیل تغییرات آب و هوایی در ماه جولای گرمای بیشتری را احساس کردند.

این در حالی است که طی هفته گذشته ۱۴ مورد مرگ ناشی از گرما در شهر «ماریکوپا» در ایالت آریزونای آمریکا ثبت شده است که تعداد مرگ و میر ناشی از گرما را در سال جاری در این منطقه به ۳۹ مورد افزایش داده است. همچنین ۳۱۲ مرگ دیگر در این شهر در دست بررسی است.

در همین حال بر اساس گزارش‌ها از قاره آسیا، کره جنوبی تاکنون ۲۳ مرگ ناشی از امواج گرما را ثبت کرده است.

در اروپا هم آژانس بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد برآورد‌های اولیه نشان میدهد که ۸۰ نفر در فرانسه بین هفتم تا ۱۳ جولای (۱۶ تا ۲۲ تیر ماه) بر اثر گرمای سوزان جان خود را از دست داده‌اند.

دمای هوا در برخی شهر‌های فرانسه از ۳۸ درجه سانتیگراد (۱۰۰.۴ فارنهایت) عبور کرد. این کشور بین سه تا شش روز درگیری موج گرمای شدید بوده است. انتظار می‌رود آمار تلفات در این کشور افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *